Kortkompis på besök...

I går hade vi medlemsträff, vi skulle göra iordning kaninhoppningshindrena eftersom vi ska arrangera SM i kaninhoppning den 29-30 maj i Zinkteknik arena i Gislaved, C som bor i Skåne kom givetvis och hjälpte till. Eftersom hon skulle upp till Trollhättan på söndag (idag) och göra en av sina uppgifter till att bli färdig domare inom kaninhoppningen så skulle hon sova över här, hon hade med sig lite scrapgrejer så vi skulle få lite kort gjorda.

C skulle göra kort till sina kollegor som fyller år nu i maj och så här blev dom, dom kanske inte är helt färdiga, men så här såg dom ut när dom lämnade huset:


På det här kortet lånade hon mina Tombowsar och fick sig en aha-upplevelse, hon visste inte att man kunde använda vatten till att få ut färgen med, som tur är så bor hon inte allt för långt ifrån Pysseltagen för hon måste dit och köpa på sig mer pennor och dom har ju det klart bästa priset på dom.

Hon han med att påbörja motivet till sitt nästa kort också, hon maskade ihop en hÄngel med en stämpel som jag glömt namnet på och jag ids inte springa upp och kolla...

Även här blev TB använda.

Sjäv skulle jag göra kort till min bror och min man som båda snart fyller år, båda två fiskar så jag hade tänkt hålla mig till det temat, jag började med min mans (P) kort, men av någon anledning blev kortet min brors...

Motivstämpeln köpte min man på Boråsmässan, namnet är stämplat med magnetstämplar och embossat, spjutbanderollen och spinnarna är från Stämpelboden. Siffrorna har "Sixten" stansat ut, jag har använt både TB och distresser. Mönsterpapperet är från Creative Club, linan fick lite 3D-lack på sig, sedan är några bitar nerskitat med chesnut roan, men jag ser att jag som vanligt inte gjort det på alla papper - att jag aldrig lär mig...

Sedan skulle jag gjort ett kort till P, men han höll på med vattenbyten i akvarierna så det blev inte, jag gjorde ett morsdagskort istället, jag hade utmanat A på jobbet om att vi skulle göra det och att det skulle hålla sig till lite gamla färger:

Kortstommen är från Creative Club, bandet från Hobbyhuset, men jag blev lite snopen när jag upptäckte att prickarna ramlar loss. Bakgrundspapperet är ett albumblad som jag stämplat distressdynan Vintage Photo på och penslat ut med vatten, sedan har jag stämplat blommorna från Stämpelboden med samma dyna, texten är också stämplat med Vintage Photo, men med magnetstämplar.

Nu ska jag se om jag lyckas bättre, jag hade redan skrivit och lagt in allt och laddat upp det i bloggen, men sedan skulle jag skriva ett nytt inlägg om bloggcandyn som Vilda Stamps har och på ngt sätt så lyckades allt detta försvinna. Vet någon hur man lägger in en länk med bild i Sidebaren? (heter det så???).

Ha det gott, jag ska he mig ut i det fina vädret.



Kommentarer
Postat av: Jessica

Vilka fina kort du gör.Gillar ditt morsdags kort massor!

Kram Jessica

2010-05-12 @ 21:24:44
URL: http://nilssonjessica.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0