Datakatt & lite julkort

Hade ställt i från mig datorn och gått in i scraprummet, kom tillbaka för att kolla ngt på datorn, men den och soffplatsen var upptagna. Det här är vår lillkille, Troll. Yngst i kattgänget och enda killen.

Jag och A på jobbet har börjat med våra utmaningar så att vi ska få några julkort gjorda.

Första utmaningen blev ett födelsedagskort som jag redan visat, men andra utmaningen bestod utav att vi skulle maska, lila och gult skulle finnas med, likaså brads och metall. Jag är inte helt säker på utmaningen och jag hittar inte utmaningslappen, det kan ha varit valfri färg ngn av dom??? Hm, nu kom jag på att jag tror det var efter en skiss också, var det det så är skissen från Fruarna Liljas sida...


I alla fall så använde jag en kille & tjej från hÄnglar & stänglar, musen är från Scraplyckan och God Jul är nog från Stämpelboden, den är f.ö embossad. Två olika snöflingepunchar använde jag + en bårdpunch med snöflingor som jag fyndat på Ge-Kå´s. Fotohörnen är QK och dom fick lite glitterlim på sig.

Eftersom jag inte verkar ha så bra koll så borde jag lägga ut dom här så fort jag är klar med dom, för nästa kort minns jag inte mycket om.

Jag stämplade ett hjärta på det lila mönsterpapperet, sedan stämplade jag upp det igen och embossade det och klippte ut det och satte det på 3D-kuddar, stämplade God jul och gott nytt år och embossade det + lite swirlar, brads skulle vara med också, jag tror utmaningen var brads, lila & silver, kanske embossing också...

Det tar sånt tid att ladda upp, så jag får fortsätta en annan dag, men några till kort som är färdiga.

Ha en skön kväll, nu ska jag se bönder på TV.




Kommentarer
Postat av: Åsa/asamia

Urgullig kissemiss och jättefina kort!

Hoppas du får en fin helg,

Kram ♥

2010-11-12 @ 09:12:02
URL: http://asamia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0