Vilda Stamps utmaning!



Den här skissen hittade jag inne på http://vildastamps.com/blog/
Det finns lite regler att följa när man gör kortet + att man ska skicka in det i fysisk form så att dom kan använda det som inspiration på mässor osv. Om man gör det så har man chans att vinna något från dom, vi som klantade oss och "missade" att beställa textkiten har nu möjlighet att vinna ett av dessa, men då måste man nog var extremt duktig på att göra kort för man måste komma 1:a eller 2:a. Jag är med i alla fall, för jag vill ju sååå gärna ha ett textkit men sedan är det ganska utvecklande att vara med i utmaningar tycker jag. Här är mitt bidrag:

Stämplarna är förståss från Vilda Stamps (en av reglerna var att bara deras stämplar får användas), Trollbrudparet, blomswirlarna, ekollon och Grattis. Det som är färglagt är målat med distresser, hans stövlar och ekollonen fick lite krackelering på sig, Grattis är embossad med kopparpulver. Stora blomman är en egengjord kaffefilterblomma som är beströdd med glaspärlor. Bården tvärsöver papperet är stansad med en Marta Stewarth stans. Bakgrundspapperet med hjortar tyckte jag passade bra in på detta bröllopskort.
Som vanligt så har jag använt Spellbinders, men på baksidan (som jag inte fotat) så gjorde jag en annorlunda grej för att vara mig, jag stämplade en stor sten från Vilda Stamps och på den skrev jag lite nätt att det är jag som har gjort kortet. Inuti så har jag stansat ut med Spellbinders och stämplat Hjärtliga Gratulationer (Vilda Stamps) och ena sidan är tom för att kunna skriva dit den personliga hälsningen/vem kortet är från.

Det svåraste momentet är att fota korten, jag skulle behöva sätta mig och träna, men det har jag inte tålamod till.

Nu ska vi packa 11 kaniner och åka iväg och träna hoppning, när vi kommer hem blir det ut en sväng med vovven i skogen, igår vågade vi inte gå för det stormade. Sedan ska jag påbörja nästa veckas julkort och börja fundera på ett födelsedagskort - jag är ingen snabbscrappare direkt, så det gäller att vara ute i tid.

Ha det bra!

Kommentarer
Postat av: Stempeltiger

Such a beautiful vintage card Sara!

So many great details.

Great work.

Wishing you a nice day.

Hugs from Germany

Swantje

2011-02-06 @ 14:56:52
URL: http://stempeltiger.blogspot.com/
Postat av: Åsa/asamia

En rolig skiss, och ett jättefint kort!

Jag har också svårt att få mina foton bra på korten, men har upptäckt att det blir bäst om man fotar ute i dagsljus.

2011-02-06 @ 20:39:13
URL: http://asamia.blogg.se/
Postat av: Åsa/asamia

En rolig skiss, och ett jättefint kort!

Jag har också svårt att få mina foton bra på korten, men har upptäckt att det blir bäst om man fotar ute i dagsljus.

2011-02-06 @ 20:39:23
URL: http://asamia.blogg.se/
Postat av: Anna

Vad bra det blev,,,slösat ser jag haha...Hoppas du vinner.. :-))

2011-02-06 @ 21:17:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0