Vecka 3´s julkortsutmaning

Åh, vad tiden bara springer iväg, men i går fick jag färdigt kortet i alla fall, jag hör ju inte till den snabbscrappande skaran direkt. Det här kortet började jag med förra helgen då jag stämplade upp motivet sedan hände det inte så mycket mer, jag har kommit in i värsta latstimmet, jag hittar hela tiden program på TV´n som jag bara "måste" se, men nu får det vara slut på det.

Vet ni vad mer som har hänt??? Våra kompisar har äntligen blivit föräldrar, i måndags pluppade en liten Lowa ut - i morgon lägger jag upp kortet & gosisen hon ska få.

Och ytterligare en rolig grej, i går när vi hade varit ute med Bobby (hunden) i skogen och var nästan hemma så mötte vi en från grannbyn som var ute med deras hund och för första gången så fick Bobby leka rejält med en hundkompis, tyvärr hade vi inte kameran med, det får vi se till att ha nästa gång för Sibell´s ägare ville också att vi skulle träffas då och då så hundarna får leka av sig.

Men men, nu ska jag visa julkortet och sedan skutta upp och se skidor.

Motivstämpeln är en hÄngla som är färglagd med distresserna, jag maskade henne och stämplade en bakrundstext och smutsade ner akvarellpapperet med distresser, jag har även kört kanten i BIAn så det skulle se ut som man rivit det ur ett block. Kanterna är chalkade med Chesnut Roan. "Skylten" till höger är en kartongbit som jag färgade in med distress, hällde på UTEE och embossade, kletade på Versa Mark hällde på mer UTEE, embossade och så upprepade jag det en gång till, sedan hade jag förberett en stämpel som det står God Jul Och Gott Nytt År på (Vilda Stamps) så innan "emaljen" han att stelna så tryckte jag ner stämpeln som hade fått guldstämpelfärg på sig. När allt var monterat så stämplade jag hörn och embossade med guldglitter. För en gångs skull så använde jag band på koret, det är så fint men jag får lixom aldrig till det.

Nä gott folk, nu är det skidor på TV som gäller, sedan ska jag packa Lowas grejer så det kommer med posten i morgon, härligt med en arbetsvecka framför sig. Jag har i alla fall bestämt nästa veckas motiv, men har ingen bild framför mig hur själva kortet ska se ut...

Ha det bra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0