Vecka 27´s julkortsutmaning

Tiden bara flyger iväg och jag vet inte varför jag är så seg när det gäller julkortstillverkningen...???
Om några dagar så kommer lite släkt på besök och ska bo här en vecka eller så, det ska bli så himla roligt trots att vi bara har en lägenhet nu. På tal om det... I morse vid 6-tiden medans vi fortfarande låg i sängen så tvingade jag guben min att hjälpa mig att göra en budget, jag har velat det länge, länge med det har aldrig blivit av, men vi vill ju köpa hus så vi måste verkligen ta oss i kragen och börja spara pengar till kontantinsatsen. Jag är ju en fena på att köpa scrapgrejer fast jag egentligen hat hur mkt som helst, jag kan till och med tycka att nu har jag verkligen allt jag behöver, men så efter kanske bara en vecka så hittar jag något jag bara måste ha. Bara nu senaste två dagarna har jag klickat hem grejer för 1000:-, men nu får det banne mig vara nog, jag ska köpa några till distressdynor så jag har alla, sedan får det vara stopp. Visst kommer det att dra att åka på mässa i höst och till Landstoken när hon öppnar igen, men jag får tänka på mitt drömhus och stoppa pengarna i den kassan istället.

Åter till julkorten, jag var en vecka efter igen, men så snabbgjorde jag ett kort igår som får symbolisera vecka 27 och så här blev det:

Granen är från Vilda Stamps den embossade jag med guldglitter och sedan skar jag ut en ram ur ett guldpapper, man får göra lite enkla kort ibland när man ska hinna ikapp och kanske faller det någon i smaken? Vi ska ju på julmarknad och sälja julkort och då kan det nog vara bra med lite blandade stilar, inbillar jag mig i alla fall...

Nu ska jag käka lite frukost, sedan blogga vecka 28´s julkort, ett kort i höstens färger.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0