Vecka 25´s julkortsutmaning

Nu är vi hemkomna från stallet, ett gäng kaniner har fått komma ut, gräset är nyklippt och hunden har fått busa av sig så nu är det dags att blogga veckans julkort:


Stämpelmotiven kommer från Vilda Stams senaste julkit, stjärnorna är stansade med en Martha Stewart punch och stämplade med GOD JUL. "Punchinellan" är självhäftande och kommer från Creative Club- jag är inte medlem längre men har massa saker kvar därifrån. Bladen/grenen är från ett kesoburkslock, jag har embossat det med kopparpulver. Kortet ser så kalt ut, så det kan nog hända att jag stämplar på CS lite och chalkar kanterna...
Jag är inne i ett shoppingstim nu. Jag traderar och beställer lite från webshopar - det är nog därför jag hinner med så lite korttillverkning. I morse fixade jag lite i scraprummet, bäddsoffan har varit överbelamrad av grejer men nu syns den, eller en liten stund syntes den, sedan tog jag ett antikt köksbord som egentligen inte ryms i lägenheten, men det är från min mormor och morfar när dom flyttade ihop så jag vägrar göra mig av med det.  Jag satte bordet  framför bäddsoffan, så nu har lilla fotostudion packats upp plus att jag rymmer "Sixten" där, så nu har jag lite mer arbetsyta. Får vi nattgäster så får vi flytta ut bordet i korridoren utan för hobbyrummet. Åh, vet ni vad min älskade gubbe hittade? Vi var på second hand och då hittade han två gamla glasburkar med konserveringslock, det var sådana som man kan ställa på kant. Fattar ni???

Nähä, nu har jag svammlat nog för idag, ser att det är lite sol på balkongen så nu ska jag ut och sola en liten del av kroppen...
Ha det gott!

Kommentarer
Postat av: Sofia/Jozie

Superfint kort!! Gillar den där stämpeln!

2011-06-27 @ 22:30:49
URL: http://sofiascrap.blogspot.com
Postat av: Mormormargareta

Hej! Kul att titta runt på alla fina alster hos dig! Här finns mycket inspiration att få.

Tack för din kommentar hos mig! Alltid roligt att se vilka som hälsat på i bloggen och kunna göra återbesök.

Ha en härlig sommardag! Fina julkort du gjort i sommarvärmen! Har svårt att hitta den inspirationen nu.

2011-06-28 @ 23:45:45
URL: http://mormormargareta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0