Stackars Bobby

När vi var ute och cyklade idag så blev våran hund attakerad och biten av en hund (jag tror det är en Pittbull). Hunden rusar rakt över vägen och högg sig fast i våran hunds högersida av huvudet. Han fick hål rakt igenom örat + ett ca 1cm jack inne i örat. Jag är inte säker på hur "Pittbullen" släppte taget, men vi tror att ägaren (som kom springande) bände upp käftarna.

Vi har ringt en jourhavande vet. men dom bedömde att vi inte behövde åka in med honom idag, så vi ska ringa våran ordinarie vet. i morgon och kolla vad han säger.

Jag ringde polisen och gjorde en anmälan och jag hoppas han får koppel- och munkorgstvång på hunden, det är inte första gången han flyger på och biter en hund, men tyvärr så är den situationen vi vet om inte anmäld så det är inte säkert att det blir ngt av detta. Jag vill inte att han ska bli tvungen att avliva sin hund, men vi andra måste kunna känna att våra hundar går säkra.

Kommentarer
Postat av: Elin

Hej! Tråkigt med din hund, det är inte kul när det blir sådär! :(



Anledningen till att jag skriver till dig är att du har varit inne på svenskscrapbooking och varit med i en diskussion om Epic 6 och flex mattan. Såg att du köpt på dig två st grå flex mattor men inte behövde dessa, har du sålt dem eller har du dem kvar. Är intresserad isf av att köpa dem av dig.

Mvh Elin Schenström

2011-10-17 @ 15:44:18
URL: http://elinscrapptankar.blogspot.com
Postat av: marina

Hallå på dig!

Härliga kort du gör blir lika fascinerad varje gång jag tittar in på din blogg =)

Vad fin hunden är!

Ha en bra dag/Marina



2011-11-01 @ 15:37:17
Postat av: Carmen o.Cony

Hej Sara!

Vad tråkigt med er lille Bobby!=(

Hoppas allt är bra med han nu...

Vi haft samma sak några gånger i Blekinge,men aldrig anmälde de,för att det var våra grannar.

Önskar Er allt gott!

2011-11-05 @ 19:52:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0