Blomfattiga kort...

Det är väl konstigt att jag ska ha så hinla svårt att få dit dekorationer ibland (läs oftast).
I går var vi bortbjudna till ett kompispar som bor en timme bort och deras dotter fyller ett år om ett tag så vi passade på att ta med kortet till henne så kunde vi stoppa i en slant också - jag tycker inte om att skicka pengar.
Jag visste precis vilket motiv jag skulle använda och så här blev det:

När Skogstokiga hade utförsäljning så hittade jag denna sötnos men den var slut, det var synd för det var den jag verkligen ville ha dom andra stämplarna följde liksom bara med, men jag fick erbjudandet att köpa den som digital stämpel och så blev jag med min första och hittils enda köpta diggi. Inget jag är förtjust i, tycker inte utskriften blir bra för mig, men kaninen blev min - jag ska efterlysa den så kanske jag kan få den i gummi.
1:an är utskuren med Slicen och det är Lowa med, men texten är modifierad, det står egentligen love, men så klippte jag bort e:et och skar ut ett a och satte dit och precis när jag skulle limma fast så upptäkte jag att det var ett enkel v så jag skrev ut love igen och klipte loss v:et och vände på det. Tagen och "skuggan" är också utskuret med Slicen. Sedan tog jag ett skisspapper och stansade ut kanterna med en Martha Stewarpunch, la det i en embossingfolder och drog den genom "Sixten" så den blev swirlig och till sist drog jag över distress med "handtaget". Skulle ha satt blommor uppe till höger men fick inte tummen ur, en stämpeltext uppe till vänster av Inger Andersson (tror jag hon heter).

Jag har som mål att göra och blogga ett kort (minst ett kort) varje vecka detta år, jag har ca 55 kort som ska till mina nära och kära på ett år (födelsedagskort till alla, julkort till familjerna, påskkort till några få och alla hjärtansdagskort till en speciell man i mitt liv), för att slippa stressa vid vissa tillfällen när många klumpar ihop sig så ska jag testa att tillverka en del i förväg, får se hur det går för jag har redan spräckt schemat eftersom jag egentligen skulle ha gjort två kort vecka 52 men jag får pussla om lite.

Det här kortet skickade jag till min ingifta faster som fyllde år härom dagen:

Kortet är ett julkort som blev över (skäms) men jag tänkte att det var bättre än inget.
Ett enkelt kort där Bildmålarnas söta tjej får vara huvudmotiv, lite stäplade swirls och en kakservett.

Dessa två kort får symbolisera vecka 52 2011...

Oj, jag höll på att glömma berätta om kvällen hemma och Lowa med familj. Vi möttes av en liten glad men förkyld sötnos, förrätten var en fritterad fetaost med sallad och det var hur gott som helst! Till huvudrätt var det potatisklyftor, pepparkött, två olika såser och sallad och den maten gråter man ju inte över. Sedan spelade vi Sequence och åt efterrätt, en pannacotta toppad med syrliga bär. Tyvärr är vi ju allt för trötta av oss så redan vid 23.30 så gav vi upp trots att vi hade hundvakt och ingen annan tid att passa (mer än att Peter skulle försöka kolla JVM-finalen som började 02.00). En mycket trevlig kväll (som vanligt) med kompisar som vi träffar alldeles för sällan!

God fortsättning på 2012.

Ps. vill tacka för kommentarerna som lämnas, det är så kul att kolla vem som hälsar på i bloggen och har du en egen blogg/hemsida så skuttar jag in där snarast.


Kommentarer
Postat av: Ulrika

Hej! Vilka söta kort! Hittade hit från Svensk scrapbooking där du i höstas startade en tråd om scrapbutiker i Barcelona. Jag har skrivit i den tråden, så du får gärna gå in och läsa där... ;-)) nu ska jag titta vidare i din blogg! Du är välkommen att kika i min! :-))

2012-01-10 @ 09:43:04
URL: http://hemmahosulrika.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0