Varför kan jag inte skärpa mig?

Jag fattar inte varför det ska vara så *** svårt att uppdatera bloggen & att göra kort. Att köpa material till korten har jag inte så där jättesvårt att göra, klick, klick så har man ett par tre stämplar och klick, klick så har man ett par nya dies och mina senaste dies bara älskar jag. Jag klickade hem två Magnoliadies, en hjärtswirl och en två-pack små blommor.

Men jag får inse att jag är en periodare, jag vet bara inte hur jag ska få ihop mina drygt 50 kort om jag inte skärper mig och gör ett kort varje vecka.

Här kommer i alla fall ett par kort:

Motivstämpeln är en Magnolia och tulpanerna till vänster om henne är en Vilda Stams.
Vimplarna, PÅSK och blommorna är utskurna med Slicen. Spellbindern, Tagen, hjärtana, fotohörnen och hjärtswirlen har gått igenom Epicen som kallas "Sixten". Jag skulle inte klara mig utan vare sig Slicen eller en stansmaskin - jag går i funderingar om jag ska slå till med en Vagabond... den verkar så bra, nog för att "Sixten" sköter sig fint, men ibland känner jag att jag skulle behöva en som kan stansa i tjockare material.


Det här kortet var helt omöjligt att fota, det gick bara inte att få ngn skärpa.
Stämpelmotivet är från Lindsy stamp (tror det heter så, ids inte skutta iväg och kolla). Stjärnorna är en stämpel från Vilda Stamp eller kanske Stämpelboden? Vingarna kletade jag in med crackle accent och stjärnorna embossades med guldglitter. Jag tror att har färglagt draken med Tombows. Spellbindern och "Sixten" samarbetade och gjorde kortstommen m.m.

Jag måste berätta, jag och en arbetskompis (A, hon som också gör kort) har börjat en 8-veckors kom-i-gång kurs. Varje vecka så går vi på ett en-timmes träningspass och får prova på lite olika träningspass. Hittils har vi fått testa typ aerobic, pilatesboll, sumba och boxning. Jag har liksom ingen kordination, så hittils har Pilatesbollen och boxningen passat mig bäst. När vi är färdiga med dessa 8 pass så ska vi välja ut ngt som passar oss och fortsätta att träna, vi får se hur vi orkar om det blir mkt övertid på jobbet, men jag hoppas vi orkar träna i alla fall.

Ha en bra vecka, själv hoppas jag på att hinna träna kaninerna 1-2 ggr denna vecka, vi tävlade i helgen och några av dom behöver träna lite mer kände jag.

Kommentarer
Postat av: Marina

Your cards are beautiful! I love all the details of your first card and the shape of the second one.



Hugs,

Marina

2012-03-05 @ 17:00:05
URL: http://marinaskarten.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0