Ett 1:års kort och ett till en ngt äldre tjej...

Arbetskompisens dotter fyllde 1 år häromdagen och jag hade tänkt hinna göra kortet färdigt till i onsdags då A började jobba igen efter mammaledigheten (hon ska fortsätta att vara mammaledig må-tis). Men av olika omständigheter så blev det inte färdigt. Men så slutade våran bil att fungera i går så jag tog en semesterdag idag och han då bli färdig med kortet och gubben min fick igång bilen och stack i väg och jobbade så han tog med kortet och la i hennes brevlåda. Själv stannade jag hemma eftersom det bara var kvar en timme av min arbetsdag (vi jobbar in timmar under veckan så vi kan sluta tidigt på fredagar), hade vi haft mycket att göra på jobbet så hade jag åkt ner och jobbat några timmar, men nu innan sässongen dragit igång så kan man lata sig lite!


Motivet är en digital stämpel från Beccys Place, den är färglagd med Tombows, stämplat swirls med distresser i två olika färger, swirlens är från... hm, minnet är ju si så där, jag kanske kommer på det... Stämpelglädje (el. liknande).
Uppe till vänster stämplade jag med en rund textstämpel från Inger Andersson (hoppas jag minns rätt), inuti stämplade jag med en annan textstämpel från samma tjej och det står typ:
Att falla är inte ... att resa sig... - hahaha, mitt minne är kasst, men jag tyckte det passade en ettåring som nyss lärt sig att gå.
GRATTIS är foambokstäverna jag köpte på Panduro, himla bra var dom. Inga blommor, efter scrapuppehållet får jag bara inte ihop det, men det blev en Swirl från Magnolia - ett riktigt bra köp! En kakservett fick jag också dit.
**********************************************************************************************
Nu var det ju ett tag sedan jag gjorde och skickade ett kort till min barndomskompis som fyllde år i slutet av februari, när jag skulle göra kortet så höll jag det enkelt, jag var i upplösningstillstånd för Troll:

Han kommer så fort jag går in i scraprummet, han ska vara på bordet och han löser MASSOR med hår.
Ett kort ville jag i alla fall göra och så här blev det:

Fick fota det snett uppifrån för det blev bara suddigt när jag tog framifrån.
Färgade in en kortstomme med Distresser, stämplade med Stämpelglädjes (?) användbara Swirl, även den med Distresser, smutsade ner kanterna på M:et med chalk. M:et är hennes första bokstav i namnet.

Det var så roligt för jag fick ett tack av henne och det kom ett brev med posten, det är ju inte ofta man får det!

Ha en underbar helg och håll tummarna för att bilen fortsätter att gå, vi har både tävling & årsmöte i helgen så den behövs!!!

Kommentarer
Postat av: Majsan

Supergulligt kort med nallen på, vilket sött motiv som du färglagt så snyggt, och M kortet helt underbart snyggt!!



Kram Majsan

2012-03-09 @ 17:16:12
URL: http://scrapmarianne.blogspot.com
Postat av: Åsa/asamia

Vilka fina kort du gör, och vad kul att du gillar samma ♥ swirl från Magnolia som jag älskar.

Bokstäverna från Panduro används flitigt här hemma också, de är superbra till kort.

Hoppas du får en fin dag i solen,

själv ska jag bädda ner mig under en filt och vila bort min feber.

Kramar

2012-03-13 @ 07:50:53
URL: http://asamia.blogg.se/
Postat av: Anna

Marielle tackar för sitt fina kort :-)

2012-03-17 @ 15:55:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0