Inlägg med Iphone funkar inte så bra

Jag testade att blogga med Iphonen och det gick inget vidare för mig, så jag får nog använda datorn så länge jag kan. Vi vet inte hur vi ska göra med internet när vi flyttar till huset, det finns inte indraget... Hur som helst så har vi kommit en bit på väg med huset. Uppe är det tömt på alla deras saker förutom en säng och en lampa. Nere är köket tömt och hälften av cafémöblerna är magasinerade, resten ska Peter fixa i morgon om det inte regnar. Rebeccas rum är färdigmålat och hon har påbörjat städningen och så här såg det ut innan målningen:
Peter var där i går och målade, hon ville ha svart eller mörklila i "sovalkoven", dom hade ingen mörklila så det fick bli svart och det tycker jag är bättre, det blir lättare att matcha andra färger och nu ser det ut så här:
Idag har sovrumstaket målats och elementet på toan har fått sig tre omgångar färg. Vi var iväg och köpte väggfärg till vårat sovrum, färgen heter våräppel och jag är lite rädd att jag inte kommer att bli helt nöjd med den, men vi hittade inget alternativ och Peter tror det blir bra. Tapeten jag ska sätta upp lite här och där inne i scraprummet var tillfälligt slut och jag fick inte köpa visningsrullen så scraprummet får vänta. Efter shoppingturen så gav jag mig på köket och torkade ur några skåp, sedan blev jag sugen på att putsa fönster men jag fick inte isär fönstret jag började med så det blev bara insidan, vi kämpade så länge med att få upp det (utan att lyckas) så vi avslutade dagens arbete och gick upp och gav kaninerna mat. I morgon ska Peter spackla sovrummet och bära cafémöbler, jag ska fortsätta med köket har jag tänkt. Sedan måste jag få honom att följa med till Borås, jag har hittat en klocka som skulle passa så bra, vet bara inte hur jag ska övertala honom att vi ska dit. I och för sig måste jag ringa och kolla så klockan finns kvar. Nä, nu blir det snart loppelådan, har tidigvecka i veckan så jag börjar jobba 5.45 Ha det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0