Vi flyttar!

För ett och ett halvt år sedan fick vi hastig och olustigt flytta från "vårat" hus.
Vi hamnade i en lägenhet i ett samhälle och vi trodde varken vi skulle kunna bo i lägenhet eller i ett samhälle men det har gått över förväntan men nu är det dags att flytta på sig.
För ett par eller kanske tre veckor sedan blev vi kontaktade av ett par som undrade om vi ville hyra deras hus. Vi åkte dit och kollade men kunde inte bestämma oss men efter att ha varit dit några gånger till, kontaktat en tjej som är Sundkvist och konsulterat släkt o vänner så bestämde vi oss i går att hyra huset.
Huset är en gammal järnvägsstationsbyggnad från 1900, ovanvåningen är omgjord till en tre-rummare och bottenvåningen är ett café. Vi kommer dock inte att driva ngt café till att börja med i alla fall.
Köket uppe blir mitt scraprum, vardagsrummet uppe blir vårt sovrum, ena sovrummet blir kontor/gästrum och det andra sovrummet blir Bonusdotterns rum.
Nere är det kök och i restaurangen blir det tv-rum i ena delen och matsal i andra rummet, mellanrummet eller fikets entrerum blir antingen spelrum (biljard, dart mm) eller så ska köksön hamna där. Vi kommer inte att totalrenovera till att börja med även om det kanske varit det smartaste, vi får börja jobba på huset nu men flyttar in i december så vi får fira jul där och jag hoppas verkligen att de mina kommer ner till jul.
Jag ska försöka ta mycket kort undertiden vi fixar och flyttar dit grejer.
I morgon är jag ledig så jag tror det blir några timmars planering och ev. färg/tapetimköp.
Bilder kommer.


Kommentarer
Postat av: Inga

Men vad detta låter spännande!!
Varmt lycka till!!
Kram Inga

2012-09-28 @ 06:37:24
URL: http://gittanspysselsida.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0