Sofia fyller jämnt!

 
Det hade jag ju inte kolla på, konstigt nog. Jag kollade ju i min födelsedagsalmenacka vilket datum, så då hade det ju varit smidigt att kolla vilket år hon är född också, men icke, det läste jag på Facebook...
 
Men, men, jag glömde inte bort hennes födelsedag, vilket jag gjorde i fjol och så här blev kortet
Magnoliastämpeln som följde med näst sista numret av Magnoliatidningen och ett Magnoliastaket fick det bli som motiv. Sofia är Hundmänniska, hon har ett gäng whippet´s (hur skriver man det i flertal???), inte så lika hunden på bilden, men det är en hund i alla fall.
Negativrutorna som det står hennes namn i har jag med för hon är en riktigt duktig fotograf, hennes foton på framför allt hundar är grymma!
 
Färglagt har jag gjort med mina pennor, jag blandar hej vilt mellan Tombows och Distress Markers. Jag tycker bättre om TB pennorna, men DM pennorna har färger jag också ville ha, DM pennorna tycker jag torkar igen lite mellan varven medans TB alltid är perfekta att måla med.
På staketet kletade jag på lite crackel paint, men det syns inte på fotot.
 
Nähä, nu ska jag blogga ett kort jag gjorde till mor min, men det lägger jag upp först i morgon.
Ha en trevlig lördagkväll, antar att dom flesta sitter och ser Melodifestivalen som går i min hemstad Skellefteå som jag numer bor ca 120 ifrån...

Kommentarer
Postat av: Cathrine/caca

Jättefint kort! Det passade verkligen att maska in tjejen bakom staketet, gulliga papper och sedagn gillar jag ju filmremsan - smart med bokstäverna i den, det blev jättebra.

2013-02-24 @ 20:21:58
URL: http://cacaspyssel.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0