Årets första julkort

Jag är lite vimsig, men jag tror att detta är årets första julkort, jag har gjort ett schema så att jag ska göra ett kort per vecka, ngn vecka blir det två kort, men då ska det räcka till alla julkort, födelsedagar, ngn bröllopsdag, morsdag m.m. Nu blir det inte ett i veckan, jag är sugen men får inte till det, så ngn slipper korten från mig, haha.
 
Jag fick tips inne på SS om ett redigeringsprogram som jag redan glömt namnet på (hör av dig om du vill veta så kollar jag upp det). Det här kortet är det första jag redigerat, programmet skulle vara jättelätt att använda, men trög som jag är så fick jag inte till det som jag ville, måste träna mer.
Bilden är uppljusad och beskuren, tycker kanske den blev lite för ljus, sedan ville jag ha en finare ram, men det lyckades jag inte med, vridit den skulle jag också ha testat, men så långt kom jag inte.
Hur som helst så blev jag hyfsat nöjd med kortet. Snöflingan och GOD JUL är utskuret med Slicen, glitterlim på julstjärnan och på "kakservetten", den hade jag svårt att pilla loss allt från efter stansning så jag ska försöka köpa mig en metallplatta att lägga i "Sixten", det ska visst bli bättre då.
 
Jag färglägger med både Tombows och med Distress marker. Tycker om bägge, men tycker Distresserna har en tendens att vilja torka ihop...
 
Ha en bra vecka, jag ska försöka ta mig i kragen och fortsätta med fotningen av huset, jag har ju kommit till det vi kallar Entrén. Peter har satt upp spottar till darttavlan, så nu saknar han bara mattan (och förmodligen en ny darttavla och... och...).
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0