50 år fyllde Katarina

Ibland får jag mina svackor då jag får för mig att jag inte ska göra ett kort till ngn som jag tänkt göra kort till. Jag har en lista där jag har skrivit upp alla kort jag ska göra under året och vilken vecka, det blir ett kort i veckan + ngt kort extra då och då. När det var dags för Katarinas kort så strök jag det från listan, jag orkade inte göra det just då, hon är min kusins fru och jag tror att hon inte bryr sig eller räknar med ngt kort från mig. Men så pratade jag med mamma i förra veckan och hon berättade att hon skulle sköta Katarinas dotter för att Katarina fyllde 50 och var bjuden till en av sina äldre döttrar som bor söderut och dom skulle hitta på lite grejer. Dotterns far, min kusin jobbar i gruva så han veckopendlar, så min mamma skulle bo hos dom för Katarina fyllde ju som sagt var 50, jag hörde på mammas påpekande om att hon fyllde 50 att jag skulle nog göra ett kort och skicka. På helgen var jag sugen att göra kort och Katarina var ju ändå inte hemma när hon fyllde år så det gjorde ju inget att kortet blev försenat, om Posten skött sig så hade hon kortet när hon kom hem och så här blev det:
Jag har för mig att hon brukar klä sig i lila och passar i det, därav färgvalet. Tilda som syr valde jag för att hon handarbetar ganska mycket, kanske inte syr, men jag hade ingen stickande stämpel...
 
Nä, nu ska jag ner och slänga mig på soffan (nu = fredagkväll kl 22 tror jag, en klocka i detta rum är då det, efter en tidigvecka på jobbet, utekväll med jobbet igår med musik quiz, är jag rätt seg).
 
I morgon kanske ett nytt kort poppar upp här, brorsans mellantös fyller år och det kortet ska skickas i morgon, det har varit färdigt ett tag och det går visst också i lila...
 
Ha det gött!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0