Glad Påsk!

Det blev inte så många Påskkort gjorda och inte fådda för den delen heller, men här kommer dom jag gjorde:
 
Det här fick A på jobbet (hennes kort till mig kommer en annan dag).
Magnoliastämpel maskad med en från Whimsy Stamp. Kantstans från Martha Stewart, utstansad jhärteswirl från Magnolia, lite blommor och en påskfjäder. Den lilla rosa blomman på den gröna, har jag gjort själv utan småblommor utstansade med en punch från Panduro.
 
 Kortet till mamma. Det här gjorde jag nog förra året men fick aldrig iväg det. Jag hade värsta scrapparsvackan och letade reda på ett kort i en tidning (eller blogg) och härmade det och jag blev jättenöjd, har använd detta kort några ggr när jag inte haft inspiration. Korten har inte blivit sådär jättelika detta men jag har kommit igång med att göra ett kort i alla fall...
Ytterligare en Magnolia är använt, Spellbinder, Cuttelbug och Slicen är använd och nu ser jag att jag använt en Magnoliadie eller faktiskt två...
 
Det här kortet hoppas jag har dykt upp i Svärmors postlåda. En stämpel jag använt för första gången, den är från Stempelgledje.
 
Det här kortet gjorde jag till Min vän Maria med familj, tänkte nog mest på hennes dotter när jag gjorde kortet.
Magnoliahus och Panduropåskkärring.
 
Haha, min stackars son får stå ut med mycket. Jag hade inte tänkt göra ngt kort åt honom, eller jag hade tänkt det, men kände att jag inte han/orkade. Men så i sista sekund så ändrade jag mig och snabbslängde ihop ett kort för jag tänkte ändå skicka en liten slant till den fattige studerande sonen (jag vet att det inte är så smart att skicka pengar, men det var så lite så jag vågade chansa, när det är lite mer så sätter vi in pengarna på hans konto).
 När jag hade klistrat igen kuvertet kom jag på att jag glömde göra gröna krumelurer på det lila på drakkroppen...
 
Nähä, nu är det dags att stänga ner datorn och börja fixa lite inför i morgon, vi ska inte fira Påsk förrän då, då kommer Peters barndomskompis med fru & katt ner och firar Påsk med oss i dagarna två.
 
Ha en underbar helg!
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0