Grattis moster!!!

Hipp Hipp Hurra, idag fyller min moster år! På tal om henne, gästar ni Skellefteå med omnejd (Bureå) så måste ni bara försöka få komma och fika på hennes café, Café i lä (www.cafeila.blogg.se). Hon har hur mysig trädgård som helst, gott hembakat fika och Italiensk glass och till sommaren skulle dom satsa på ngn nyhet också. Helt klart värt ett besök!!!
 
Det här kortet gjorde jag till henne, så fort jag såg Magnoliastämpeln så visste jag att jag måste ha den till ett kort till henne. Hon är lite av en medeltidstjej...
 
Tjejen och Cacaostämpeln och hjärteswirlen är från Magnolia. Katten, spjutbanderollen och Grattistexten är från Vilda. Grattistexten är en vanlig grattisstämpel som jag stämplat upp och klippt isär, den texten och kattens ögon fick lite glitterlim på sig. Ugglecharmen som jag köpt på FB satte jag fast med en brad. Lite blommor och blad i ena hörnet lyckades jag få dit.
 
Min moster är konstnär, hon håller på med typ allt och har en supermysig verkstad och hobbyrum nere i sin källare, så bodde jag inte typ 120 mil från henne hade jag nog tillbringat en hel del tid hos henne och pysslat, jag tycker det är lite småtråkigt att sitta själv och skapa. Idag försökte jag övertala herren i mitt hus att han skulle tillbringa mer tid på ovanvåningen så jag slapp sitta själv, men framför allt så att vovven inte behöver få beslutångest om vilken våning han ska vara på. Hunden tycker det är bäst när flocken är samlad. Gubben kan gott sätta upp en darttavla i sovrummet och stå där och kasta.
 
På tal om dart, mannen min har tillsammans med några andra grabbar startat upp en dartklubb, Vest End Dart Club, så snart blir det nog seriespel för honom, kul nu när vi inte håller på med kaninhoppningen så mycket. Kika gärna in på deras hemsida (om inte annat för att den ska bli lättare att hitta till, den blir visst det ju fler som är in på den).
 
Nähä, nu ska jag slita mig ifrån datorn (detta inläggs skriver jag den 28 sept).
Ha det gott!

Kommentarer
Postat av: Moster Kerstin

Detta kort är verkligen jag, fransk text å smeagol med. TUSEN TACK

2013-10-26 @ 23:01:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0