Julkort i skotskrutigt.

När jag gjorde det här julkortet så kom jag ihåg att stämpla upp även till kompisjulkortet. Jag har ju, som jag skrivit innan, tänkt försöka göra två julkort/julkort jag ska göra. Förra året satte jag mig i knipa, då jag sålde i princip alla julkort jag gjort till mina nära och kära och eftersom jag tänkte stå på våra lilla julmarknad även i år så tänkte jag försöka fixa lite extra julkort.
 
Jag har ytterligare en idé i år och det är att köra så mycket som möjligt med hÄnglastämplar (dels för att dom är så fina, men kanske även för att lätta på samvetet, jag har köpt ruskigt många hÄnglastämplar senaste halvåret).
Här kommer dagens kort:
hÄnglastämpel så klart, men inte vilken hÄngla som helst, hon är min första riktigt DYRA hÄngla, jag minns att jag tyckte att jag inte var riktigt klok som betalade så mycket, men hon var ju så söt! Nu har jag nog betalat mer för några hÄnglor...
Textstämpeln, kan vara Gummiapan, minnet är varken bra eller långt.
Skissen är förresten från Milo Lilja.
När jag hade klistrat fast mönsterpapperet ångrade jag att jag inte ruggat kanterna på det, men kanske någon föredrar dom oruggade...
 
Insidan gjorde jag så här:
Lite hörn utskurna med Slicen, en swirltextstämpel från Stämpelboden och ett utstansat hjärta.
Jag tycker det är svårt med insidor, helst när man inte själv ska ha kortet, men vet ju inte riktigt vad folk brukar och vill skriva. Ska det bara vara God Jul eller både God Jul & Gott Nytt År, är det till en eller flera, är det från en eller flera. Inte lätt att veta, m en jag har bestämt mig för att göra dom som jag vill, sedan får dom köpa eller låta bli eller så får dom klistra över en egen lapp om texten inte alls funkar...
 
Det är så roligt att göra kort när man blir nöjd med dom och det här kortet blev jag faktiskt nöjd med.
I morgon kommer kompiskortet -ett kort i helt andra färger, men med samma stämpel och ungefär samma upplägg!
 

Kommentarer
Postat av: Onkis

Vilket snyggt julkort,
va roligt att du lämnade en kommentar på min blogg så jag hittade hit till dig.
Hit kommer jag titta in fler gånger för att få inspiration.
Kram & ha en bra dag!

2014-02-12 @ 07:29:29
URL: http://www.onkis.webblogg.se
Postat av: Camilla

Jättefint julkort du gjort. Vad roligt att du hittade till min blogg. Nu kommer jag att kika in hos dig fler gånger. Här är många idéer att hämta.
Ha en fin dag!
Kram

2014-02-12 @ 09:01:39
URL: http://kortmillas.blogspot.com
Postat av: Pysseltokiga Marie

Hej Sara!
Så kul att du hittade in till min blogg och Tack för den fina kommentaren, blir så glad:)
Ditt julkort är så fint:)Snyggt med det skotsrutiga:) Ser att du gillar hÄnglar stämplarna. Visst är de fina. Jag har en hel del själv. De har ju blivit väldigt poppis nu i och med att hon inte gör några fler.
Har kikat runt i din blogg och du har gjort så många läckra kort:) Er hund är såååå fin. Vad är det för ras? Vi har tre små vovvar, en Maltes och 2 syskon Yorkshireterrier. Vi har sjukstuga här, Ted (sonen 17 år) har hög feber och så attans ont i halsen och örat, då vi inte fick nån tid på VC i dag får vi ringa jouren ikväll. Så typiskt när han har sportlov! Jag kommer att fortsätta kika in till dig:))

Må så gott
Kramizar Marie

2014-02-12 @ 13:45:49
URL: http://httpmariespysselsida.blogg.se
Postat av: Maria

Va roligt att du hittade till mig och lämnade ett avtryck =) Vilka fina kort du gör, många fina stämplar du använt =) Kram

2014-02-12 @ 17:42:40
URL: http://www.iazscraproom.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0