tada

Mina första sockar som jag stickat, det var riktigt roligt. Jag hade ingen mottagare i tanken när jag gjorde dom, men det var inte så mycket garn så det blev ett par barnsockar i snurrmodell.
Här om dagen så skulle jag lämna ett välkommen till världenkort till min arbetskamrat (eller till hennes lilla Smilla), då kom jag på att Smillas storasyster Marielle kunde få sockarna, för lilla Smilla skulle få sockar nr. 2.
 
När jag gjort mitt första par så blev jag sugen på att fortsätta så jag fick tag på ett gulligt bebisgarn i lila och stickade ett par till arbetskamratens blivande bebis.
Oj, ena socken ser mycket större ut... Ja, helt jämna blev dom nog inte, men det var en fin färg i alla fall.
 
Jag gjorde ett färgmatchat kort till:
Ja, som ni kan se så sitter hÄngla ilet i, vingarna fick cracklepaint men det syns inte på fotot.
Här har jag som har så svårt med dekorationer fått dit 7 blommor och lika många brads, inte illa för att vara mig!
Spellbinders och BS använt plus dom fina hjärteswirls diesen från Magnolia, den tycker jag verkligen om.
Sist men inte minst, jag har för första gången använt ett metallhörn av denna modell!
 
Det som är tråkigt är att jag verkligen inte kan texta, men jag har sett små, små bokstavsstämplar som inte var mer än 5mm, så jag ska försöka få tag på dom, tror dom kan funka bra på kort...
 
Ha en fin dag!
Lämna gärna en kommentar och har du blogg, lämna adressen så jag kan kika in hos dig!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jätte fint kort. Å härliga strumpor som Marielle tycker är jätte roligt att glida runt med på golven =)

2014-02-27 @ 21:33:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0