Bullbak eller Ailenbullar...


Så det kan bli...
Blev sugen på att baka och har tidigare hittat ett recept hos wordpress.bakinspiration.se
Men mina blev ju inte så vackra som hennes...
Efter 10 minuter i ugnen så vällde degen över kanten, ner mot gallret. Jag tog hjälp av mannen och skulle försöka flytta över dom i en annan formen det gick inte så det fick bli att tukta den lite. Med hjälp av en stekspade så trycktes dom tillbaka i formen.
Nu har jag fått mått av Karin och hennes form var 25 x 10, jag skulle tro att det är samma stl på mina formar, har hoppat i säng nu så det kollar jag i morgon.
Nästa gång ska jag kavla ut dom lite längre och smalare, dom får vara 7 cm höga, sedan ska jag dela upp det i tre formar så får vi se om dom blir bättre. Men dom blev supergoda!!!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0