Ett beställningskort till en herre

En kompis till mig frågade om jag kunde göra ett kort till en barndomskamrat. Klart man ställer upp och gör det, men själv åkte han bort i jobb så jag kunde inte konsultera med honom, bråttom var det, för vännen fyllde år nu, så jag fick snabbt göra ett kort. Jag gjorde två så han kunde välja och detta valde han.
Det som saknas på kortet är 60, det satte jag ganska långt upp till höger.
Kortet skulle utomlands, så det är mitt första som är beställt för att skickas ngn stans ut i världen.
Här fick mönsterpapperet vara i fokus. Tycker det är jättefint så det fick bli en Vildastämpel som klarar sig ganska så bra på egen hand. Stämplade på ett flammigt papper och hällde på svart glittrigt embossingpulver.
Jag tyckte inte att det behövdes något mer.
 
På insidan satte jag sådana skrivpaneler, målade svagt grått på stämpeln från Vilda och stämplade. Jag ville att man skulle kunna skriva över motivet om det behövdes, på panelen som sitter på andra insidan så cyklar paret ut från panelen i stället. Tycker det blev en fin diskret detalj som jag nog kommer att använda mig mer utav. Jag är ju lite snål om mina papper som ni kanske läst om innan, men tycker att insidorna blir så mkt finare om dom är dekorerade och då kan man ju kanske göra typ så här...
 
Nähä, nu ska jag fortsätta med lite annat, så ni får ha en toppendag och ni får jättegärna lämna en liten hälsning här i bloggen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0