Grattis i efterskott Daniel!

Våran kompis Daniel fyllde jämna år i Januari och vi har inte uppvaktat honom, han nämnde att han inte brydde sig om sån't. Givetvis ville vi gratulera honom men vi kunde för allt i världen inte komma på vad vi skulle ge honom. Men så en gång när vi var där så hämtade hans fru sin lilla kamera och visade ett kort hon tagit på en rovfågel som satt på deras tomt och då sa Daniel att han skulle vilja ha en sådan liten kamera som han kunde ha med när han var ute och gick med hunden. Han har en STOR kamera och han är jätteintresserad av fotografering, men man går inte och släpar på en stor kamera när man är ute och går med hunden i skogen.
Så när vi går därifrån sedan (jag och mannen i mitt liv) så säger vi i munnen på varandra att vi köper en kamera till honom. Vi ger egentligen inte så dyra grejer, men dom ställer alltid upp på oss och jag vet inte hur mycket vi och våran hund fått av dom så det kändes rätt denna gång.
Så när vi var till Ullared så gick vi in på Netonet och köpte en kamera och på kvällen gick vi dit med den och gratulerade honom - han blev både generad och jätteglad!
Jag skyndade mig att knåpa ihop ett kort också.
Filmremsorna eller negativen kanske, symboliserar ju förståss kameran. Mönsterpapperet för att han spelar piano och Stämpelmotivet med musen som ser ut att ha det rätt så bra valde jag för att Daniel är ju en djurvän utan dess like. Dom har vad jag vet haft mycket möss i huset dom senaste två åren, vet ni vad han gör?
Han har en musbur som han lägger choklad i, fångar mössen och sedan bär han ut dom i skogen på andra sidan bäcken, men vi sa att dom följer hans spår tillbaka för en del möss sitter helt lugnt och knaprar choklad så dom är nog inte första gångsgäster. Sedan började han stoppa dom i bilen och körde i väg med dom och släppte dom långt bort i en annan skog. Men jag tror dom blev trötta på det för efter semestern så skaffade dom en kisse.
 
Jag håller på med ett kort till hans fruga också, hon fyller inte år ännu, men troligtvis jobbar jag så mycket övertid då så jag kanske inte orkar med att göra kortet just då, hon fyller också jämt och jag har köpt en stämpel enkom för denna dag...
 
Nähä, nu ska jag gå ner på soffan och lägga mig under filten (i skrivande stund, 7/3 så är mannen iväg med en kompis som ville ha sällskap i bilen), det blåser och regnet piskar mot rutorna.
 
Ha en bra dag!

Kommentarer
Postat av: Onkis

Han blev säkert jätteglad för både kameran och det fina kortet, vilken omtänksam kille som kör ut mössen i skogen igen :)
Ha en trevlig helg!

2014-03-08 @ 08:00:29
URL: http://www.onkis.webblogg.se
Postat av: Margareta

Åh vilket mysigt, snyggt och genomtänkt kort! Jag gillar det jättemycket!
Det finns så mycket fint och inspirerande i din blogg, så det är så roligt att kika omkring här en stund!! Lagom sysselsättning nu när jag är lite "justerad". Tur att jag har laptoppen med mig, så jag har nåt att sysselsätta mig med när skidorna får vila ;-)
Tack för omtanke och rara ord i min blogg idag! De värmde!
Kram!!

2014-03-23 @ 21:51:31
URL: http://mormormargareta.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0