Min stämpelförvaring.

Så här förvarar jag mina stämplar och jag trivs bra med det!

Börja med att laminera ett tomt A4 papper. Stämpla upp det du vill ha på det arket, använd Staz On eller annan lämplig dyna. Passa även på att stämpla upp motivet på ett kopieringspapper i samma stl som en fotoficka. 
Just denna har jag inte stämplat upp eftersom den följde med kitet jag köpte, men det blir ju det samma.
Fördelen med att stämpla på laminatet istället för på papperet innan lamineringen är att du kan fylla på med stämplar efterhand.
Jag har valt att samla mina stämplar efter märke (hÄnglar, Magnolia osv + några pärmar med blandat som jag numrerar).
Så här gör jag med dom jag stämplat upp på kopieringspapperet. Jag stämplar sedan stämpelmärket längst  upp och längst ner skriver jag vilken pärm stämpeln sitter i, om det inte säger sig självt. Jag sätter in dom i fotofickor i olika kategorier (djur, människor, bakgrunder osv). 
Lätt att bläddra i och lätt att söka reda på rätt stämpel.

Stämplarna sätter jag på baksidan av laminatet.
För att inte någon stämpel ska rymma så stoppar jag in arket i ett plastkuvert köpt på Biltema.
Det är ohålat, så man får göra hål själv som passar pärmen.

Sedan är det bara att sätta in dom i rätt pärm.
Jag har namngett mina pärmar så jag lätt ska hitta rätt pärm.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0