Bra dag...

Alla dagar är ju egentligen bra, men idag blev det lite extra bra!
Frukost med vaktelägg, inte godare än vanliga ägg, men lite lyxigare.

Sedan hjälptes vi åt att byta ut sanden i katternas utelåda, vi har nästan hela gården inhägnad så katterna får vara ute och då tyckte vi det var bra med en kattlåda/sandlåda åt dom ute också.

Jag är ju helt korallgalen, så efter sista Kungsbackaresan så sa maken åt mig att det var slutköpt koraller för i år. Men så fick jag veta att en kille, 6 mil bort skulle sälja lite koraller och idag så frågade maken om killen hade kvar några koraller, för den sidan på karet som är mot maken när han ligger i soffan är rätt tom på koraller. Tur hade vi, koraller fanns kvar och vi var välkomna.
Vi handlade 6 koraller plus 15 kolonier knappar för en överkomlig summa eller fyndpris tyckte jag.
Så nu är det finare i lilla karet, synd bara att det är så svårt att ta bra kort.
Knappar och euphyllia


Favia "snowblind"

Acanthastarea 


Montipora 


Dålig bild men fina knappar!!!
Dom flesta knappar var fina, riktigt gröna, gröna olikfärgade, blå, svart-röda, watermelon, beiga, jag kommer inte ihåg, men jag är ju lite av en knappälskare så jag blev så glad när jag fick köpa hela hans samling. Nu saknar jag bara ett par olika knappar sedan är jag nöjd på den fronten.

När allt var utplacerat så blev det grillad chorizo, efter maten gick jag och Bobby upp och gjorde kaninerna.

I morgon är jag dartänka, ska passa på att baka födelsedagsfika till jobbet, börjar jobba på måndag efter 4 veckors härlig semester. Sedan ska jag upp och städa hundklubbens lokaler och på kvällen är det hundträning - ser ut att bli en bra avslutning på veckan och semestern!

Ja, just det. Jag har ju påbörjat min svärmors födelsedagskort, men det visar jag inte förrän hon fyller år i slutet på september, om jag är färdig med det då...
Vet ni vad jag ska göra sista lördagen i september???
Jag ska på scrapträff!!!
Så kul, men jag är nervös, hur sjutton ska man veta vad man ska ha med???

Ha det gott, nu måste jag sova!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0