Påsk & cancer

Har ju glömt blogga kortet jag fick av min arbetskamrat till påsk!
washitejp i massor har hon använt!
Ett färgglatt kort som man blir glad utav.

Onsdagkväll (23/3-16) innan påsk så känner jag en knöl i höger bröst när jag tar av min BH, givetvis har vårdcentralen stängt över påsk så inte förrän på tisdag den 29/3 får jag komma till läkare som skriver remiss.
En vecka senare får jag remiss till Jönköping veckan därpå (5/4) och där blir det mammografi, ultraljud och biopsi. 
Veckan därpå, på tisdag ringer min läkare och frågar om jag hört något och talar om att det inte såg bra ut och att Jönköping kommer att höra av sig snart då dom vill påbörja behandling snabbt.
Min läkare trodde dom skulle höra av sig samma dag eller dagen efter, det var en jobbig väntan kan jag lova. Ingen ringde på tisdag och inte onsdag, men jag ringde till Jönköping och fick prata med en på mammografin dom visste att dom har rond på onsdagar där dom bestämmer vad som ska göras med varje patient och att ronden slutar kl. 15.
Så någon gång efter 15 så ringer dom och frågar om jag kan komma upp dagen efter. 
Min man hängde med upp, jag är inte så glad i att köra och parkera av ngn anledning. Vi fick först träffa en läkare som var helt underbar (tack Peter), som frågade lite, berättade mycket och gjorde en snabb titt. Sedan fick vi träffa en sköterska som blir min kontaktperson, även hon helt suverän på sitt jobb (tack Kicki)!
Hon gick igenom i detalj vad som skulle hända och det hon var orolig för var att jag skulle tycka operationstiden var för nära, redan på måndagen efter alltså den 25/4 kl. 7.20 var den planerad och det tyckte jag var bra,  man vill ju bara bli av med det så snabbt som möjligt!!!
Nu är det gjort, är sjukskriven till 18 maj, men tror jag kan börja jobba snart, har blivit lovad att få ett mer administrativt jobb tills jag läkt ihop helt. Men jag är ganska trött efter op. och jag vill vara hemma tills jag varit på första återbesöket som jag ska till nu på måndag, sedan får jag se.
Skriver det här för att ha som minnesanteckningar.
Nu ska jag gå upp och kolla om jag får till ett kort till svärsonen som fyller år i mitten på maj, det är ju så svårt att få till grabbiga kort... Hittade ett cas kort i ett trykk som jag ska lifta, återkommer med resultat.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0