Bra dagar

Nu har jag haft en ganska bra vecka, jag har kunnat jobba 25% och ändå orkat "leva" på hemmaplan.
Idag blev det till och med tre sorters hembakat.
Grova tekakor

Igår gjorde jag småost, en ost min gammelfarmor som bodde i Holen, Orsa alltid gjorde av mjölkslattarna. Vaslen som blir över är perfekt att använd som degspad. Den här gången blev det grova tekakor, det ska bara vara vetekli och vetemjöl men jag vill ha dom grövre än så och blandade dinkelmjöl (2 sorter), grovt rågmjöl, grahamsmjöl och vetemjöl.

Silviakaka - misslyckad

Fick inte alls till toppingen, måste leta reda på ACKH's recept.
Jag tycker det ska vara kokos på men det äter inte maken så jag tänkte göra 50/50 men kokosen var gammal så det fick bli 100% strössel.

Och dumlesnitt

Köpte en påse blandade Dumle så det fick bli en med lakrits en mörk och en orginal.
Har tjuvsmakat snutten och shit vad god.

Nu har jag inte mycket hår kvar, men det känns faktiskt inte jobbigt.
Däremot har jag fått utslag i ansiktet, det fick jag även sista dagen innan jag var hemma två veckor från jobbet, kan vara ngt där jag är lite känslig mot nu då jag är lite påverkad av cellgifterna.

På torsdag ska jag påbörja ny behandling, den kommer att ta hela dagen, först blir det en spruta i låret, den är mot den ovanliga typen av cancer jag hade. Sedan måste jag vänta 2 timmar och se hur jag reagerar mot den sedan blir det cellgift efter lunch och det skulle hålla på längre än innan och dom förra tog lite drygt 1,5 timme.

Jag hoppas jag får fortsätta att må bra, den här kombon kommer jag att få var tredje vecka i 12 veckor men cellgifter med dropp blir varje vecka. Sprutan kommer jag att få var tredje vecka i ett år.

Nu ska jag slöa ett tag, sedan får vi se vad kvällen har att erbjuda...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0