Mer kalas

I går var vi hembjudna till en familj som vi trivs så himla bra med men som vi träffar alldeles för sällan.
Dom ville fira att jag fyllt 50.
När vi kom dit så gick vi en runda och tittade på några av hästarna och fölen, tror vi träffade 9 av kanske 25 st, dom har stuteri så flera fina föl fick vi se.
Nyfiken? Sök på Ågårdens stuteri!

Sedan fick vi hoppa in i deras bil och vi åkte kringelikrokiga grusvägar ut i skogen, ingen aning vart vi var på väg men vi hamnade på Påarps gård

Där blev vi bjudna på mat, jag och Maria tog varmrökt lax, potatis och kall sås, mycket gott!

Peter valde ädelostfylld älgfärsbiff med klyftpotatis och kantarellkryddsmör och Per tog en entrecote.

Deras underbara kids ville ha pannkakor

Dom ungarna är så goa, inget tjafs, inget bråk, bara goa och glada.

Våran "son", Bobby, var också med, inte på restaurangen då, men han var också duktig, han har varit lite rädd för barn, men det gick jättebra.

Efter maten så gick vi ut och ungarna gungade gungbräda och åkte rutschkana trots att det nyss hade regnat och var blött, men lika glada var dom ändå.

Sedan bar det av hem till dom där vi satt och surrade i många timmar, åt tårta, drack kaffe och hade det allmänt trevligt. Inte nog med att vi blev bjudna på maten, jag fick en blomgrupp oxå.

Och ett kort i favoritfärgen- grönt!

Mitt i natten var det dags att dra sig hemåt, jag vid ratten, skitdåligt lyse på bilen och en massa vilt ute... Det gick inte fort hem kan jag lova. Men huvudsaken vi kom hem helskinnade.

Idag har vi tagit det lite lugnt, mitt knä och ryggen smärtar rejält, nacken och det andra knäet känns, men jag hoppas det ger med sig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0