Mamma 80 år idag

Jag kan inte fatta att min mamma är 80 år, hon är så ungdomlig och pigg.
Vi har sedan länge planerat att åka upp antingen till hennes födelsedag eller jul beroende på Peters jobb, men min cancer satte käppar i hjulet för det. Mamma bestämde att dom kommer ner till jul eller efter julafton. Jag är mitt i strålningsbehandlingen så jag kan tyvärr inte åka upp til hennes kalas som ska vara på lördag. Tråkigt men så fick det bli.

Jag har i allafall gjort ett kort till henne

Ett pop up twist kort blev det, när jag såg det i höstas för första gången så blev jag så sugen på att göra ett och jag ville gärna göra ett till mamma för hon uppskattar verkligen mina kort.

Stämpelmotiven blev en kanin med en tulpan, jag har ju ett flertal kaniner och tulpanen och texten "med en enkel tulipan..." var en sång min mormor alltid ringde ovh sjöng på våra födelsedagar. Magnolia med hjärtan talar väl för sig själv.
Maja designpapper på dom små panelerna och white fairy på fram- och insidan.

Ett riktigt roligt kort att göra.

Jag ligger för övrigt efter med ett kort, igår fyllde en kompis år och jag har inte fått mig till att göra färdigt hennes kort, det är påbörjat så i helgen får jag se till att göra klart och få iväg det.

Jag känner att jag blivit segare nu med strålningen, till jul/nyår så ska jag förhoppningsvis vara piggelin igen.

I söndags startade jag ett litet projekt här hemma, mer om det kommer längre fram.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0