Akvariehelg

Eller helger kanske jag skulle ha skrivit.
Förra helgen var vi till Växjö, vi skulle till Stig i Gemla och köpa salt och fosfatremover, inget levande.
Jo, pyttsan... Det blev både fisk, räka och krabba.
Idag blev det en tripp till Kungsbacka för att hämta en överrinningskammare till lilla karet, den var trasig när vi köpte karet och nu har vi äntligen fått tag på en hel! Ska pilla i karet i morgon då passar vi på att byta den då.
Det blev en fisk till mitt lilla kar, så det blev karets sista fisk, sedan kunde Peter inte motstå en rörmask som var jättefin.
Jag tänkte ju lägga ut en bild/månad på Karen men blogga är jag ju inte bäst på.
Men här kommer lite bilder tagna senaste veckan:
540 liters karet, överdrivet många anemoner, men vi lyckas inte pilla loss dom!
130 liters. Mitt skötebarn, har tyvärr fosfatproblem så en del koraller har tagit rejält med stryk.
Vi har en längre tid varit inne på att göra om vårat 720 liters sötvatten till ett salt, men idag så fick jag mig en tankeställare. Tänk att specialtillverka ett i acryl, då får man precis det mått man vill ha och ett kar som garanterat håller... Mmm, det tål att tänkas på😊

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0