Bra dag, trots förkylning

Jag blev förkyld i fredags (tror jag, eller torsdag...?), ingen feber, en *** huvudvärk, snuvig och hostig, men dagen idag blev ändå ok!
Stickade en till Greta, denna gång med okänt garn, hade ett hemma som jag stickade med tillsammans med stickor nr 4. Det var grövre garn, 34 gram kom trasan upp i och då lade jag upp 37 maskor så den blev en mönsteromgång smalare än tidigare disktrasor. På höjden blev det 7 mönsteromgångar.

Jag han även med att skriva ut etiketter till alla distressdynorna, märka upp dom och placera dom i sin nya förvaring
Jag är så nöjd, jag har tidigare haft dynorna i en moppenyrå, en färg i var låda, har funkat bra men när jag skulle på scrapträff i höstas (min första utanför 40-skyltarna) så upptäckte jag att det var himla opraktiskt... Just nu saknar jag bara december-15 färgen, men tror den kommer snart!

Utöver det så han jag även med att ta några vattentester på mitt lilla saltvatenskar, det var lite lågt kalcium och magnesium så det får jag tillföra lite extra dom närmsta dagarna. Fosfattestet får min man sköta, vi har köpt en liten apparat för att få så riktiga värden som möjligt då det kan vara lite svårt på annat sätt, men jag har inte vågat mig på att använda den ännu...
Några av korallerna (dom lite dyrare och finare så klart) mår inte bra, det kan ev bero på för högt fosfat, så nu jobbar vi på att få ner det. 

Nä nu ska jag avsluta inlägget så det inte hinner bli ny dag innan jag postar det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0