Såå dålig bloggerska!

För någon vecka sedan tänkte jag att jag vill blogga mer, det blir ju lite som en dagbok, man kan kolla tillbaka och hjälpa minnet på traven, men att komma ihåg att blogga...

Jag tar inte mycket kort, det borde jag bli flitigare på, har världens finaste hund, lite snygga foton på honom vore ju kul att ha.

Efter jobbet brukar jag åka hem och byta om, sedan går jag och Bobby till stallet och släpper ut 4 kaniner i hagarna. Sedan är det en tur i skogen som gäller och i går hade det kommit så mycket snö så jag fick pulsa fram i skogen, men det var härligt!
För ovanlighetens skull tog jag ett kort under våran promenad.

När vi kommer från skogen så går vi upp till stallet och mockar åt kaninerna som är ute, matar, vattnar och pysslar lite, alltid är det någon av kaninerna som är sugen på lite extra prat och mys.

Ibland tar jag och Bobby ett träningspass i stallet, vi har lagt in matta i en del, jag hoppade med kaninerna där förut men numera är det träningsplats för mig och hunden.

Det sista vi gör är att plocka in kaninerna, säga god natt och släcka.

På måndagar har det blivit lite mycket då jag har tagit vattentester på lilla saltvattensakvariumet också, så jag ska ändra det till söndagar i stället.
För med utsläpp av kaniner, skogspromenad med hunden, fodring och insläpp av kaniner, vattentest av lilla karet, spårämnesdosering och kvällspromenad med vovven så tar det ca 4,5 timmar, så vattentesterna får byta dag känner jag.

Jag har börjat med 5:2, är inne på andra veckan, jag har en förmåga att börja banta och sluta banta ganska snabbt, får se hur detta går. Har testat 5:2 för två år sedan, men då krockade 2-dagarna med cykelträningen och att träna hårt och äta 500 kcal var ingen bra kombo. Så jag får försöka lösa det på annat sätt i år...

Korttillverkningen har jag kommit i gång med. Jag har ju min lista på kort som ska tillverkas under året, varje vecka ska ett kort göras, jag ska försöka göra tvillingkort, alltså två typ likadana kort, för om det blir en julmarknad här i byn så har jag några kort att sälja och fortfarande kort att skicka till släkt och vänner.
Ska försöka blogga ett kort i morgon.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0