Cytostatika nr 2 och Råskog

I torsdags var jag in och fick andra omgången av cytostatikabehandlingen jag ska ha 3 ggr, sedan blir det ngn annan cellgiftsmix.
Under tiden jag låg och fick dropp skickade jag min man och våran kompis som var och hälsade på ett par dagar, till Ikea. Jag har länge varit sugen på en Råskog vagn till scraprummet men inte varit helt övertygad att jag behöver/rymmer en, men med hot att den ev ska gå ur sortimentet och dessutom reas så bestämde jag mig för att köpa om den fanns kvar, det gjorde den.

När jag kom hem så läser jag att kopparna/krukorna man kan hänga på kanterna ska utgå, ser att min svägerska är på Ikea 110 mil härifrån så kontaktar henne, men hon hade hunnit lämna Ikea.
På lördag hör hon av sig och undrar om hon ska gå in och kolla få hon är på orten igen, givetvis vill jag det och det ska finnas 15 st kvar enl saldot, men dom är slut.

Då säger min underbara make att vi åker till Jönköping 6 mil bort och köper dom. Så det blev en tur som slutade med 13 burkar, bygel, och tre korgar också bygel.
Nöjd och skittrött blev jag, har inte inrett den färdigt ännu, men har roddat rund grejerna lite i rummet igen. Har bl.a. flyttat pärmarna med stämplar från pärmsnurran där dom inte stod så bra till köksbänken. Ställde upp alla stansar på pärmsnurran, flyttade ett... Kan inte namnet, men en grej man bläddrar fram priser på i kassan (bild kommer) äh jag går upp och fotar lite.

Pärmarna med stämplar har fått flytta tillbaka till bänken dom stod på innan jag köpte pärmsnurran.

Min Råskog, hade helst velat ha en mörkgrå, men priset fick avgöra. Det fanns inte många färger på kopparna att välja, tog dom tre sista vita jag hittade och ett gäng orangea.

Testade att tejpa fast delade övningskörningsskyltar på papper och stoppa ner i fickorna så diesen sitter utanpå plastfickorna för lättare användning, återstår att se hur det funkar, övriga dies har jag i denna:

Distressmarkers och Tombowpennorna har jag i ett torn på en snurrbricka. På baksidan ett träbestickställ med lite grejer i.

Två ställ som jag satt rygg mot rygg och satt på en snurrbricka, slukar massor. Sedan har jag ett antal moppenyråer och liknande, en köpmansdisk från Ikea, ett par hurtsar och småbänkar plus alla köksskåp, jag har ju hela köket på ovanvåningen som scraprum. Känns som jag skulle kunna ha så bra ordning men jag rör till det hela tiden trots att jag nästan inte får några kort gjorda.
Just nu får jag skylla på jobb och cellgiftet - jag är så trött...
I morgon blir det antingen 4 eller 6 timmar på jobbet uppdelat i två pass, om jag orkar, måste testa ngt nytt och se om jag kan undvika att vara så trött.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0