Stickar då mamma är här

Då mamma är här (1-2 ggr/år) så brukar jag handarbeta lite och så även denna gång.
Disktrasor är bra att ha mängder av då jag får samla ihop ett gäng innan tvättning.
Den här gången blev det en knallrosa med ett window mönster som jag hittade på Pinterest, men som jag ökade på både i bredd och längd så det passade oss.

Jag använde rundsticka 3 mm 60cm och 28 g teetee bamboo & co.
La upp 43 maskor och stickade 5 varv rätstickning och sedan börjar och slutar alla varv med 5 räta maskor och där emellan 6 räta och 3 aviga och varannat varv tvärt om. Jag gjorde varje window 9 varv, fast första & sista blev 7 varv och ett mitt i ngn stans råkade bli lite för många varv, men på en disktrasa känns inte det som att det gör ngt.

Nu ska jag hänga en tvätt och sedan se på då min son (som också är här och hälsar på) gräver en grop åt en nyinköpt kaprifol vi ska sätta så den klättrar upp i träden.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0