Danskan tjuvöppnade...

Jag gjorde ett kort till Danskan som köpte några julkort av mig, men stämplade på kuvertet att det inte fick öppnas förrän julafton. Men när min man var där i helgen och hälsade på så tog han med kortet för sedan träffar vi inte dom förrän nästa år. Menton skulle inte öppna det än tänkte jag, men det gjorde hon. Hon är galen i Dalahästar så det var inte svårt att välja motiv.

En fin Dalahäst från hÄnglar blev det, även granen är en hÄnglastämpel, hon blev nöjd. Hon hade visst velat behålla kortet med dalahästen som hon köpte av mig, men någon ville ha det kortet så hon blev utan, men nu har hon en.
Tror jag bara använde Tombowspennorna till färgläggningen.

En tråkig insida. Skulle aldrig färglagt motiven, hade nog varit snyggare i svartv

Idag har jag fått healing igen, skönt och denna gång blev jag inte lika trött som sist.

På e.m så var vi på Johannas Hundhälsa med Bobby. Johanna var på hundklubben och föreläste förra måndagen och vi bokade en tid. Bobby har vid tre tillfällen haltat i några dagar efter han busat och rusat för mkt. Så vi ville kolla upp det.
Hon började med att han fick vara ute och skritta och trava för att hon skulle se rörelsemönstret.
Sedan var det in och upp på en behandlingsbänk där Johanna gick igenom honom, klämde, böjde och kände. Han var lite stum i vänster bogmuskel, lite ont i början av ländryggen och lite i höger bak. Han fick ligga ner på både vänster o höger sida och fick massage sedan avslutade hon med laserbehandling på ryggen och baken, han mådde rätt gott under både undersökning och behandling. Hon kunde inte hitta varför han haltar, så vi ska maila om några dagar o berätta hur det går, ev måste vi röntga för att se om det är ngt annat än muskler.

I morgon ska vi till veterinären, katten ska bli av med sina stygn och Bobby ska in och kolla örat, han brukar alltid få problem på hösten så det blir nog medicinering.
Men innan veterinären så ska jag till lassa och mäta in mig för strålningen som komma skall, sedan blir det en spruta i benet också.
På kvällen blir det hundklubb en stund, orkar jag så ska jag hjälpa till och städa annars blir det bara att bjuda på glögg till dom som städar. Phu, känns som jag kommer att vara rätt trött, är ju inte riktigt i toppform ännu, men tror det börjat vända nu...

Nä, nu ska jag slöa


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0