Moster fyller år

Idag fyller min älskade moster år, pensionär. Det kan man aldrig gissa. Nu hoppas jag hon får tid till åtminstone hälften av allt hon vill göra. Hon är konstnär, tovar, tygtryck, keramik, driver sommarkafé när hon är ledig, you name it...
Lite läskigt att göra kort till en konstnär, men jag tror hon uppskattar att jag handgjort ett kort oavsett hur det blir.

Jag blev jättenöjd med kortet, honungstemat valde jag för hennes dotter med sambo har bin och gör honung och jag köpte ett kit från Magnolia med dies för några månader sedan och det passade perfekt nu.

Jag har härmat ett kort jag hittade på
debbie-thedolphins.blogspot.se
Jag måste numera ha ngn form av hjälp om jag ska få till ett kort, visst dom allra enklaste som det jag gjorde här om dagen med den fiskande nallebjörnen, kan ju gå, men inte om jag vill "få till det".
Jag hoppas det har med alla cellgifter jag får, men går det inte över får jag väl fortsätta att åka snålskjuts på andra scrappare...

I en grupp på fb var det en som frågade om insidor, jag vill gärna ha något på alla fyra sidorna på ett kort. Men oftast blir det bara väldigt enkelt som på detta kort. Jag plockade upp temat och stansade ut skrivrutorna som jag assosierar med cellerna i bikupan och stämplade svagt med en bakgrundsstämpel.
Fjärilarna stansade jag ut ur spillbitar från framsidans mönsterpapper med en Martha Stewart stans som stansar två pyttesmå och en lite större fjäril.
Textstämpeln tror jag är en Bildmålare och grattishörnstämpeln är från Jane Design, min första och enda i skrivande stund. Jag har beställt ett gäng som jag säkert har fått när detta inlägg är utlagt, jag använder funktionen som gör att jag kan skriva i förväg och välja när det ska publiceras.

Baksidan innehåller alltid någon av mina "handgjort av" stämplar och oftast ngn papperssnutt av mönsterpapperet men denna fick bara "rätt" form.

Ha en bra dag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0