Hänger inte med

Jag hänger inte med tiden. Igår fyllde Sofia år, inte hade jag gjort ngt kort och har fortfarande inte gjort ngt. Hon har förlovat sig, inget kort gjort. En gammal kaninhopparkompis har blivit mamma, inget kort. Min jobbarkompis dotter fyller 3 i morgon och nu på morgonen har jag fått ihop ett kort. Som tur var hade jag ett färglagt motiv annars hade det nog inte blivit något.


Det är ngt jag både läst och hört om, att en del bara sitter och färglägger motiv utan att ha ngt kort på G. Jag vill ju helst veta vem som ska ha kortet, välja motiv som passar mottagaren, välja papper och sedan färglägga så man kan matcha papperet.

Men det verkar ändå både praktiskt och utvecklande att ha färdiga motiv, man måsten lära sig att tänka och jobba annorlunda.

Så här blev Smillas kort:

Åh, vad irriterad jag blir på blogg.se just nu.

Jag vill ta bort fotot, men det går inte.

Jag utgick alltså från ett redan färglagt motiv, valde papper i rosa och gult. Några vimplar, jag inspirerades av asamia, hon har ofta vimplar och det är fint tycker jag. Gunghästen är en dies från Magnolia och Smilla önskar sig en häst av sin farmor så jag passade på att använda den söta diesen.
Lite blommor och en brads i form av en tårtbit.

Ska beklaga mig lite, jag har varit sjukskriven pga av canceroperation med efterbehandling, jag har börjat jobba igen, mindre än en månad efter sista strålningen och 2,5 mån efter sista cellgiftet. Började med 2h/dag första veckan, ökade till 4h/dag andra veckan, jobbade så i 12 dagar, sedan ville jag testa om jag orkade ännu mer, så jag jobbade 6h/dag i några dagar men det blev för mycket, så nu tänkte jag testa att jobba 4 ibland och 6 i bland, men det går inte säger försäkringskassan. Jag har bevisat att jag kan jobba 6h/dag så då kan jag inte få mer än 25% i sjukpenning.
Dom reglerna är inte kloka, hur ska jag veta om jag klarar av att jobba mer om jag inte får prova???

Jag ska försöka få någon på onkologen att hjälpa mig, så här kan det ju inte vara meningen att det ska vara.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0