Grattis Lowa!

Det går fortfarande trögt för mig med mycket, däribland korttillverkningen. Nu efter två veckor på det nya året borde jag ha gjort 6 kort plus ett par extra som jag planerade in att göra i slutet av 2016.


Men det här är det första och ända hittils...

Jag såg ett kort asamia gjort och blev sugen på att scrappa, nu blev det inte det kortet jag liftade utan ett annat!

Jag hoppas, hoppas att jag kommer igång, för ska jag inte kunna göra kort utan att lifta ett annat kort kan jag lika gärna sluta göra kort.
Men så får det inte bli, jag har köpt en massa fina dies senaste tiden, jag har fått tag på magnolia doohickey dies kit, tyvärr inte billigt, men vad sjutton, jag lägger inte pengar på så mycket annat, det är djuren och scrap.

Åter till Lowas kort.
Lowa är en hästtjej på 6 år idag, men hon har även en älskad katt som heter Elsa och denna gång var det Elsa som fick mig att välja tema.

Motivstämpeln är från Bildmålarna, så söt!!!
Jag har färglagt med distress markers.
Textstämpeln är från Jane design.
Tassavtrycken köpte jag av stämpelboden på den tiden dom fanns.
Kattdiesen föll jag för första gången jag såg den, fick då veta att den ingick i ett Magnolia doohickey club kit, så det kändes rätt kört att få tag på den, men så i höstas så var kitet till saluten fb-grupp och nu är det mitt!
Rosetten är också en die från magnolia.
Nätet undertill är ett sånt man sätter över skarvarna på gipsskivorna innan man tapetserar (hoppas jag inte gjorde bort mig nu).
Jag har ingen stans som rundar hörnen konkavt, så jag tog en rund stans och stoppade bara in en liten bit av papperet.
Ett par sugrörsbitar fick jag dit och några blommor och blad.

Limpistolen från Ica maxi funkar bra, tror det är min fjärde limpistol, men den första jag är nöjd med!


Förra veckan började jag att jobba, dock bara 2h/dag, det var skönt och roligt. Den här och nästa vecka ska jag testa 4h/dag.
Jag ska även börja med yoga och går redan och får healing.
5:2 har vi börjat med i veckan också, hur ska detta sluta? Hihi



Kommentarer
Postat av: Lisa-olsi

Fint och gulligt kort i sköna färger :)
Hoppas det går bra med ditt kortskapande,
det blir svackor emellanåt :)
Vacker röd misse ni väntar hem.
Ha det gott // Lisa

2017-01-30 @ 05:50:28
URL: http://lisa-olsi.blogspot.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0