Ny kisse på G

Nu har vi äntligen hittat en kisse som förhoppningsvis ska berika vår flock.


En liten röd tabbe hane som idag heter Cinna. Idag la vi handpenningen och den 20 februari får vi åka upp och hämta honom.


Det är första gången vi köper en så liten kattunge, ska bli spännande att få följa hans utveckling om än bara med bilder på fb.


Lotta har vi ju haft sedan bebis men det är 16,5 år sedan och hon föddes mitt i min flytt till södra Sverige. Hon är mitt lilla hjärta och kommer så alltid att vara.

Lite av en slump att det blev en röd nu, men när vi skulle ha katt nr 2 så ville jag ha en röd hane. Vi fick erbjudande om en röd bondkatt som en hade bokat men det passade inte dom att ta den just då, jag frågade om det var en hane, ja, dom röda är alltid hanar. Så var inte fallet, Grogg som Peter tyckte han skulle heta, visade sig vara en hona.
Tyvärr fick hon cancer i ena frambenet och det var så illa så det gick inte rädda henne. Det är ganska precis 5 år sedan hon fick somna in.

Hemsidan med bild på Grogg

Peters drömkatt är ju en STOR Main coon, men då vi inte vill lägga dom pengarna som en renrasig katt kostar så fick det bli en där mamman är renrasig och pappan okänd. Jag har kikat på några där man vetat vad pappan varit för ras, men det här var den Peter gick med på, trots fader okänd.

Men vad kan bli fel med en liten röd en?

Synd bara att det inte blev under tiden jag gått hemma pga sjukskrivningen, men, men allt har sin tid sägs det så det blir nog bra, längtar och hoppas våra andra kissar tycker det blir roligt med en liten en.


Kommentarer
Postat av: Susanne Henriksson

Vilken liten sötnos! Jag tycker röda katter är så fina. Vi hade en hel röd eller gul om man så vill som hette Sixten, som var brorsa till vår Selma som är sköldpaddsfärgad, Selma är 11 år nu. Sixten blev överkörd på bygatan utanför vårt hus för några år sen, oh vilken hjärtesorg. Lycka till med nykomlingen.

2017-01-08 @ 08:55:38
URL: http://pilgarden.blogg.se
Postat av: Åsa

Å vilken söt liten kattunge ni bokat, hoppas tiden går fort tills han får komma hem till er. Inget är som väntans tider. Kram ♥ Kul att du är nöjd med mitt tips ang limpistolen.

2017-01-15 @ 18:49:49
URL: http://asamia.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0