Nytt år och nya disktrasor!

Jag brukar passa på att handarbeta lite när min mamma hälsar på, vilket oftast blir några veckor på sommaren och ett par veckor över jul och nyår. Det blir inget avancerat, denna gång blev det några disktrasor.

Färgen stämmer inte, den är typ turkos och den ska jag skicka med min mamma upp till moster min, hon gillar turkost. Jag ville sticka med katter på men hittade inte mönstret, men hjärtan är ju aldrig fel.


Har jag visat sjalarna jag fått av moster? Det måste jag komma ihåg att kolla upp och blogga om det inte redan är gjort.
Och den underbara julgranskulan jag fick som min mamma och hon har gjort...



Äppelgrön är den här, syns det att det är en drake?

Min son (han är vuxen) tycker om drakar, så tänkte på honom men jag tror inte han vill ha en tvättbar disktrasa, tror han vill slänga och ta en ny.
Men min mamma ville ha en disktrasa och jag ville stická efter mönster så den fick det bli.

3,5 rundstickor och ett 50g nystan räcker till 2 st.

Jag stickade till bonusdottern också, men dom är inte fotade ännu.

Så jag ska kolla upp det med sjalarna, julgranskulan, bonus disktrasor och ett kort till en kompis som fyllde år för några dagar sedan, det ska fotas och bloggas.

I morgon ska jag ta spruta, fredag åker mamma o bror hem, helgen får jag nog ägna åt sånt jag inte hunnit/velat sitta med när dom varit här, hundklubbsfix, vattenbyte i 250, fixa hos kaninerna och flyladystädning zon 1, sedan börjat jag jobba på måndag, ska bli så skönt så jag hoppas det funkar att jobba, jag tror det, jag börjar känna mig lite mer som en människa nu.

Om en månad ska jag testa yoga, lite läskigt, är så otränad, osmidig och allmänt klumpig, men, men.

Nu ska jag ta min tablett, måste ha larmet på för att komma ihåg den, ska ta den i 5 år, så telefonlarmet ska få jobba.

God natt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0