Ovanligt

Ovanligt kort för att vara mig, jag vill alltid ha ett stämpelmotiv, mönsterpapper och så vidare.

Anledningen till kortet är också ovanlig för att vara mig, jag brukar sällan skicka "bara för att" kort, helst inte nu när jag inte ens lyckas göra födelsedagskort och välkommen till världenkort till mina närmsta...

I början av maj hörde en barndomskompis av sig och undrade om hon, hennes man och ett kompispar fick övernatta här, dom skulle till Tyskland och eftersom dom bor i Norrland behövdes ett stopp här i kring. Givetvis fick dom det, men deras kompispar tyckte det kändes konstigt så det blev hotell istället.

Men någon tyckte nog att dom skulle hit ändå, för ca 50 min söder om oss så pajar deras bil så dom hör av sig och frågar om erbjudandet står kvar. Så på flygartorsdagen så kommer dom. Vi hade hur roligt som helst, jätte trevliga kompisar hade dom också. På fredag f.m får dom klart med försäkringsbolag och hyrbilsfirman och får då fortsätta sin resa.
Bilen hinner dock inte bli reparerad innan dom måste hem så min kompis man och hans svärmor kommer ner en vecka senare och sover över igen och hämtar bilen. Så vi fick lyxen att få norrlandsbesök 2 ggr på en vecka. För Calle blev det dock ca 600 mil i bil på en vecka...

Jag är ju ff inne i min scrapsvacka, men bara med själva skapandet, shopping och att kolla på alla andras kreativitet funkar bra. Hur som helst blev jag sugen på att göra en enkelt kort och då jag inte fick gjort ngt kort till Marina när hon fyllde år så tänkte jag göra ett tackkort för att vi fick besök x 2.

Duttade med 3 olika distressdynor på acrylblock, sprayade vatten och plockade upp med pensel och målade bakgrunden. Sedan tog jag en pappersbit och tryckte mot den färg som fanns kvar på acrylblocket, den använde jag sedan att stansa ut  dillkronorna (eller vad det nu är). Hello stansade jag ut ur samma papper som kortstommen, men det blev lite platt och tråkigt så stansade ut en gång till ur ett mörkare papper och satte lite snett under så det blev lite djup och skugga.


Jag ångrar nu att jag inte färgade in kanterna på papperet, men to late...

Det var roligt att göra ett snabbt kort för en gångs skull, jag ska köpa några stenciler också, dom kan man ju göra jättefina snabbkort med. 

Idag är jag hemma från jobbet, mår lite illa och ont i huvudet, igår kände jag mig konstig på jobbet och åkte hem direkt jag gjort mina timmar, så ngt är det som spökar i kroppen.
Efter lunch ska jag till Jönköping och träffa onkologläkaren och efter det ska jag ta spruta i benet, inte många ggr kvar nu.

Nu ska jag sova en stund igen. Ha det gott!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0