Sjöjungfru till Marielle

Idag fyller min arbetskompis dotter år och till hennes födelsedagskalas med släkten hade hon önskat sig en tårta med Ariel, sjöjungfrun. Hennes mamma, min arbetskamrat är grym på att baka och dekorera tårtor.

Så här såg tårtan ut:

Jag är ju inte så kreativ och är verkligen inne i en rejäl scrapsvacka så jag nappade på sjöjungfrutemat.

Och så här blev kortet:

Vad är det för fel? Jag såg att jag missat att beskära bilden, men nu gick det inte att radera den...

Nåväl. För att få in lite rosa så fick sjöhästen bli rosa och så tänkte jag ha puncinella i samma färg, men det han jag glömma, såg det inte förrän jag var klar med kortet så det fick bli utan.

Både sjöjungfrun och sjögräset är stämplar från Magnolia och det är även diesen som jag använt (sjöhäst, sjögräs och snäckan).
Sjöhästen är stansad i glittrigt mossgummi. Motivet är färglagt med Distress Markers och runt kanten har jag stämplat med Stemelgledes swirls, infärgade med distresser. Lite glitterpenna på "fjällen", men det syns bara live.

Jag har rätt stökigt i scraprummet nu och inte blev det mindre stökigt när lilla kissen skulle vara med och peta och tugga på alla grejer där inne.

Innan jag ska scrappa nästa gång MÅSTE jag bara städa.


Läste en som tipsade om en bra skrivare till diggisar, den ska jag kika på och kanske köpa. Har många fina diggisar men kan inte använda dom, så det är på tiden att köpa ny skrivare.

Ha det fint!


Kommentarer
Postat av: Anna

Marielle tackar så mycket för det fina kortet. Hon älskart 😊

2017-03-06 @ 16:30:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0