Bästa veckan på länge

Bästa veckan på länge håller på att rundas av.


I tisdags hade vi avslutning på noseworkkursen, en skojtävling blev det med 5 gömmor och Bobby fixade 4 av dom och vann "tävlingen".



Onsdag blev en dartkväll då 4 st från Malmäcks DC ville komma på besök och spela match. Jag spelade inte bra, men gjorde min första 180, dock bara på uppvärmningen



Torsdag fick jag hjälpa till med rallylydnaden på hundklubbens avslutning av valp- och unghundskurs.



Fredagkväll var jag och Bobby på spårkurs, vi la 4 spår och gick ett spår i mörker - det gick superbra. Sedan åkte jag direkt från spårskogen (med älgflugor i håret😱) till dartklubben och spelade i några timmar. Spelade inget vidare, men hade ngt bra set.



Upp på lördagmorgon, spårkurs dag 2, ut i spårskogen och la 2 spår (gick fel så spåren korsade varandra😎). Gick det nattgamla spåret och det gick bra (förutom att jag tappade koppel och halsband jag hade i fickan, men vad gör det då man är omgiven av spårhunden... tack Akima som spårade upp och markerade det så hennes förare kunde hämta det åt mig😊).


Gick sedan spåret vi lagt fel, men min hund är ju så duktig Så han fixade det ändå😍.

Hem och duschade sedan till dartklubben och tävla. Hemma vid 21-tiden, men då hade vi hunnit skjutsa en klubbkompis till Värnamo. Kastade bra på uppvärmningen, men fick möta legenden Rejdar (han har varit dartproffs) i min första match och hade inte en chans.

Men vi var några som stannade kvar efter månadscupen och spelade och där fick jag åtminstone avsluta dagen med en vinst!

Bobby med sin jättepokal


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0