Grattis älskade farbror

Igår fyllde min farbror 84 år, han är den enda av dom tre bröderna som är i livet
(null)
Bröderna Strömberg❤️
Min pappa till vänster, Karl-Erik i mitten (vars yngsta son är samma årgång som mig men vi har bott långt ifrån varandra, Västerbotten-Småland, men nu har vi fått kontakt) och födelsedagsbarnet Sten till höger.

Saknar dom alla, jag har ju själv flyttat från Västerbotten till Småland så nu bor jag långt ifrån farbror Sten, som jag är uppvuxen med. Vi bodde i ett hästskoformat hus så vi kunde gå invändigt mellan varandra. Mina bröder köpte våran del av huset och delade upp det i två hushåll. Äldsta brorsan är singel så mamma o pappa hyrde in sig hos honom. Farbror Stens del av huset köpte hans yngsta dotter, dom delade upp det i två hushåll så hyrde Steners ena delen, det gör dom fortfarande trots att huset är sålt utanför släkten.

Hur som helst så blev det ett kort till honom, inspirerats av mormormargaretas kort.
(null)
Ovanligt för mig att inte använda motivstämpel. Här blev det bara två olika mönsterpapper, en grattisdies från Rox Stamps och stjärnor från Dollarstore.

jag glömde beskära bilden innan jag använde den och här i bloggen lyckades jag inte trots att man passerar ett ställe som heter, beskär...
Vet du hur man gör?l

Nähä, nu ska jag slappa en stund medans hundarna är lugna, sedan blir det hundvård (kloklippning, borstning och öronvård). Ev ska vi ut på personspår om ett par timmar, och i kväll blir det ett träningspass på klubben. Agility för Valle och ngt lugnare för Bobby, han haltade lite på vänster fram, så han får bara köra lite NW och/eller lydnad.

Glömde ju att berätta att vi har uppdaterat lite på akvariesidan.
I 720 liters har vi köpt in regnbågsfiskar 2 olika sorter m 8 st i varje grupp. Där ska in två sorter till så småningom om.
I 540 liters så blev det efter mycket funderingar fram och tillbaka bestämt att malawifiskar ska härska, så i fredags köpte vi in tre par i tre olika sorter.
Där ska in ganska många fler fiskar framöver.
Har inga bra bilder så det får komma en annan gång.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0