Lowas dag

Idag fyller Lowa år. Hon är en hästtjej på 7 år och bor på ett stuteri.
Vi träffas allt för sällan, men jag försöker skicka både julkort och födelsedagskorttill dom.

(null)
Motivet är från Bildmålarna och färglagt med pennor (jag minns ju aldrig om jag använt Distresser eller Tombows eller både och).
Papper från Maja Design, förutom papperet längst bak, som jag inte har koll på märke.
Kortstommen har jag i vanlig ordning gjort av ett halvt cardstock, men nu har jag köpt färdiga kortstommar i ngt mindre format 13.5x13.5 cm (det fanns inte större där jag shoppade).

Veckans kort denna vecka går det trögt med. Ett chokladkort hade jag tänkt göra, men köpte för stor chokladkaka så den gick inte ner i det vadderade kuvertet jag köpt, så det blev inget kort än.
Födelsedagskort till en 4 åring, körde fast helt, hittade en embossingutmaning, med embossingpulver, påbörjade ett kort, men hittade inte min penna som gör så pulvret fastnar, först idag har jag fått till ett kort, nästan klart...
Veckans julkort till marknaden, det är nog klart, det är det första kortet jag gjorde med dom nya kortstommarna, upptäckte att det var knepigare att få till insidan. När jag haft en färgad cardstock som kortstomme så tycker jag att det har räckt med vita papper på insidorna, antingen torrembossade eller i samma modell som ngt på framsidan. Men nu när stommarna cremevita (kanske lite gulare, vanilj?) då tyckte jag det blev svårare...
Vilka bekymmer man kan ha, fniss.

Jag är ju sen, jag har länge varit sugen på Gummiapans retrodies, nu när jag fått tummen ur, då har dom slutat tillverka dom.
(null)
Så har du ngn sån här eller liknande som du vill sälja, tjoa till!

Har ni sett vilken liten kuf vi ska köpa?
(null)
Vi har lagt handpenning på honom så, nu ska vi bara vänta 6 veckor innan vi får åka och hämta honom 2,5 h bort.
Romeo heter han nu, men vi tror han ska heta Ice och kallas Icce.
Han är en Maine Coon, vår första renrasiga katt.
Tycker bilden på honom blev så bra, haha

Nä, nu ska jag skutta upp och sova lite.
I morgon blir det jobb, handla till oss och djuren, Flylady, aktivera vovven och korttillverkning - låter som min dag blir toppen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0