Svårt med manliga kort...

Jag brukar tycka att kort till karlar är svårt, men denna gång flöt allt på och jag tycker det blev riktigt bra.

Det är min äldsta brorsdotters man som fyller år, bilar och motorer är ett stort intresse i den familjen, så valet av stämplar var inte jättesvårt.
(null)
Eftersom jag ligger nere på soffan och slöar så orkar jag inte gå upp och kolla stämpelmärkena.

Men vill någon veta, fråga så kollar jag upp det.

Igår lördags var Peter iväg och spelade dart i Kalmar. Jag befriade honom från allt som har med djuren att göra. Jag brukar inte vilja gå promenad direkt på morgonen innan kroppen ledat till sig, men igår gjorde jag ett undantag. Så det blev först stallet och frukost till kaninerna, sedan fortsatte jag och vovven en morgonrunda runt byn.
Mitt på dagen gick vi en långgrunda efter vi klippt klorna. Väl hemma kokade jag risgrynsgröt, passade på när Peter ändå var borta då han inte tycker om det.
På eftermiddagen så gick vi en runda över ängarna, på den rundan kan han vara lös, så vi gjorde lite uppletande, han var jättetaggad.
På hemvägen gick vi till stallet och gav dom kvällsmat och en massa gos till dom som ville det.
Sista kvällsrundan blev en kort promenix upp till kyrkan och tillbaka. Jag vill egentligen gå en annan kvällsrunda men då måste jag gå förbi ett hus där dom ofta har en lös schäferhane och det vågar hag inte...
En mysig dag med hyfsat väder, vädret i dag är helt annorlunda, grått, regnigt och blåsigt värre.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0