Ville bara säga hej...

En väninna till mamma, tilllika min kompis mor, håller på med cancerbehandling så jag ville göra ett kort till henne.
(null)
En supersöt Bildmålare använde jag och en textstämpel från Skogstokiga.
Jag fick äntligen tag på Magnolia Doohickey vol 3. På detta kort använde jag två av dom diesen, den  som jag stämplade texten på och murgrönekvisten.
Nu hoppas jag att jag kan hålla mig från att köpa något på länge, lite förbrukningsmaterial måste jag kanske köpa, kortbaser och dubbelhäftande tejp börjar tryta.

Egentligen ska jag (jag som är så långsam scrappare) göra två födelsedagskort och ett julkort denna vecka plus att jag tänkt göra ett bröllopskort som inte finns med i mitt korttillverkningsschema. Jag ska verkligen försöka hålla mig till schemat, men släkt- och vänskapskretsen ökar, under 2017 föddes två bebisar och två sambosar tillkom till släkten plus att jag blev kontaktad och håller numera kontakt med en kusin så några till att-göra-listan kort till tillkom men tyvärr miste vi en kompis i cancer, så där blir det ett kort mindre (t.om kanske 4 mindre, hur hemst det än låter så kanske det blir så att kontakten med hans fru rinner ut i sanden..).

För att få ihop alla kort till nära och kära plus ett gäng till julmarknaden så är det nästan 3 kort/vecka som ska göras. Det kommer inte att bli 130 helt olika kort, några kommer säkert att bli rätt lika och några blir tvillingkort (samma upplägg men olika papper).

Jag ska försöka vara med på lite utmaningar också, bl.a. en månadsutmaning.
Januariutmaningen är kärlek, passar perfekt då jag har ett bröllopskort att fixa.
Vecka 1 ska födelsedagskort göras till två tjejer som fyller 7 år. Sedan ett julkort till julmarknaden. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0