Jisses vilken vecka

Idag är min sista lediga dag på min långledighet, har varit ledig sedan fredag före jul.
Tyvärr förkyld och har en envis hosta som vägrar ge med sig, men nu sista veckan har jag ändå försökt styra upp lite här hemma.
Som jag berättade innan så kör jag Flylady, zonstädning och zonen för vecka 2 är kök och entrerum med tillhörande ingång.
I måndags torkade jag av och ur alla köksmaskiner.

I tisdags torkade jag av alla skåpluckor och lådfrontar, såg idag att jag glömt ett skåp i entrerummet, men det tar jag nästa gång dammtrasan är framme. Började även med 5:2 ala Lchf då jag kört Lchf nästan 1 år och sista månaderna har jag stått stilla i vikt men är långt ifrån färdig.
Jag hade planerat att äta enligt meny 1 på bloggen minimaltavkolhydrater, men så fick maken ändrade planer på jobbet så då bytte jag lite rätter. Till lunch blev det en äggvite capricciosa och på kvällen en "äggmacka" med skinka, tonfisk mm. Det spelar ju ingen roll vad man äter huvudsaken man inte överstiger 500 kcal och ändå kör low carb. På kvällen hoppade jag över darten (vi spelar dart på tisdagar och torsdagar), jag var med på en hundpromenad i Tranemo som en i klubben ordnade, vi är ett gäng som turas om varje vecka att ordna en hundpromenad på ca 1h.

Onsdagen ägnade jag mig åt att putsa zonens fönster, på insidan förutom entrédörren där jag även tog utsidan, ena hunden hoppar upp och sätter sina leriga tassar på rutan när han vill in så det behövdes. Jag hade även blomvård, plockade bort gamla blad osv, på onsdagar vattnas alla blommor inte bara zonens.
Till middag gjorde jag ugnsbakad hel torsk med äggsås och broccoli, så gott.
På kvällen var det hundkurs, jag går en Nosework 2 med våran yngsta vovve, han bara älskar det och den här gången skötte han sig rätt bra under teorin också.

I går städade jag alla lådor i köket, rensade bort sånt jag har dubbletter av, organiserade om, fyllde på i kryddburkarna och noterade vilka kryddor vi behöver köpa hem, jag städade även under diskhon fast det inte hörde till, men jag ville få ordning där och det fick jag.
Gick en kortare sväng med hundarna, avslutade promenaden med att gå på klubben och träna lite, det uppskattades av dom bägge. 
Peter han hem en stund på e.m då åt vi currykyckling med stektarädisor, blomkål och vitkål, receptet från minimaltavkolhydraters 5:2 receptbank.
Blev ett par timmar på dartklubben, kastade hyfsat på uppvärmningen men inte så bra i matcherna men lyckades ändå slå en av dom bästa i klubben med 2-0, spelade dåligt men kunde gå ut direkt.

Började morgonen med att väga mig och -1 kg sedan tisdagmorgon!
Idag blev det en snabbstädning av nedervåningen. Plockade iordning, dammtorkade, dammsugade och torkade golven, inget av momenten gjordes med noggrannhet, förutom i zonen man är i, där gör man det grundligt. Det är vad Flylady är. När man är i zonen, var 5:e vecka så gör man det noggrant och dom andra veckorna flyger man bara över övriga zoner lite lätt.
Gick en runda med hundarna som det var länge sedan vi gick, om vikens gått den sedan vi skaffade Valle i påskas...? Det var inge roligt, skithalt förutom mittremsan. På hemvägen skrämde Valle upp en hare som han satte efter men han var snabbt tillbaka, antingen tappade han bort haren eller så kom han på inkallningen...
(null)

(null)

(null)
Så här bra är jag på att ta kort, därför jag nästan aldrig bloggar & lägger ut kort.

Nä, nu är det dags att ge hundarna lite färskfoder & vispa ihop feta pannkakor så smeten hinner svälla lite innan det är dags att börja med middagen.

Ha en skön helg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0