Nytt år, nya tag...

Från och med idag ska jag försöka köra Flylady, fortsätta med Lchf men lägga till 5:2, troligtvis på tisdagar och torsdagar. Vi tränar dart tisdag och torsdag därför tänker jag att det passar bra, då har man ändå inte tid att äta på kvällen. 
Jag har tagit ledigt denna vecka också (har varit ledig sedan fredag innan jul), det är bra, då hinner jag förhoppningsvis komma in i rutinerna.

Angående Flylady så är vi i zon 2 denna vecka. Det innebär att köket ska få lite extra omsorg och jag lägger även till Entrérummet och den ingången. Vi bor i en gammal järnvägsstation så vi kallar det entrén för att det var det på den tiden det var järnvägsstation. Som ingång använder vi dörren som bagaget  kom genom.
Eftersom jag är ledig började jag med Flyladyuppdraget på morgonen, när jag jobbar får jag ta det när jag kommit hem och varit ut med hundarna plus att jag tänker att min man kanske hinner med något litet på morgonen eftersom han börjar senare är mig.
Idag så skulle man rengöra köksmaskiner, så jag torkade av micron utvändigt, satte in en skål med vatten och citronskiva och körde en minut. Torkade ur den invändigt och diskade den roterande tallriken. Torkade av kyl/frys utvändigt och listerna, Satte på perkulatorn med bikarbonat i så den fick rengöras lite, putsade upp utsidan på den, torkade av sodastreamern, diskmaskinen, ugnsluckan och senseon. Kom på att elvispen är en köksmaskin, den ligger i entrén i en skänk så den tog jag fram och torkade av.

Sedan finns det lite uppgifter som man ska göra varje dag. Putsa diskbänken innan man går och lägger sig, ingen kvarlämnad disk ska stå framme. På morgonen ska man tvärstäda toaletterna. Man spolar, i med rengöringsmedel, spraya rengöring i handfatet. Jag tror vi kommer att använda våtservetter till toan. Skura ur toan snabbt med toaborsten, torka ur handfatet. Det går snabbt så jag tänker att min kära make får sköta det på morgonen plus att tömma kattlåderna. Han fixar allt med djuren på morgonen eftersom han börjar senare.

På lunchpromenaden idag med hundarna så började vi med att ta in kaninerna som jag släppte ut i hagarna i morse. Sedan var vi ute i skogen och gick, letade reda på leksaker jag gömt och ett godissök bland stockarna. Tar ju nästan aldrig foton när jag är ute så bilden nedan är från en annan dag.
(null)

Idag harang även ringt ett företag som jag beställt presentkort ifrån. Jag fick av jobbet, men man fick beställa presentkorten själv. När jag skulle använda ett på Elgiganten i helgen så fungerade inte ett av korten, det verkade inte vara aktiverat, så jag ringde och talade om det, får se vad som händer.

Vi köpte i alla fall en trådlös skrivare och en eltandborste, eltandborsten fick jag presentkort till av bonusdottern och hennes sambo.

Nu när hundarna är lite trötta efter promenaden ska jag passa på att vila, hade ngt problem i natt med magen/ryggen så kunde inte sova. 

Får se om maken hinner hem något idag, han har en lucka på jobbet ibland så han hinner hem, iså fall ska vi äta rester från igår, kyckling i ädelostsås med blomkålsrasp. Hinner han inte hem så blir det inte mat förrän 18.30, dom ska ha möte på jobbet efter deras arbetstid.

Nä, nu ska jag vila.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0