Jag och korttillverkning...

Det går ju inte bra för mig med korttillverkningen.

Jag har en f.d kaninhopparkompis som skrev och berättade om sin "kurs" om hjärntrötthet och jag kände så igen mig så vi pratade lite om det och det verkar som det är det jag drabbats av. 

Jag tänker tillbaka till när jag var yngre, då hade jag ett litet barn, spelade volleyboll och fotboll, jag hade hundar och hästar och egen affär som jag jobbade i 7 dagar i veckan, då var inget jobbigt.

Nu jobbar jag heltid, men ändå hemma vid 15.30, inga barn boendes hemma, idrottar inte. Jag jobbar, kommer hem och går ut med hundarna, fixar middag sedan är jag så trött. Hinner ibland sova 15-20 min, 1-2 dgr i veckan är det ngt på hundklubben och 1-3 dgr i veckan är det dartklubbsaktiviteter. Jag orkar inte vara mentalt närvarande på ngt av det, orkar inte ta in vad folk säger till mig, somnar när jag kommer hem. Tycker ofta att jag aldrig är "ledig" fast jag är det, men då ligger jag bara och vilar eller är ute ned hundarna så jag orkar aldrig hitta på ngt, bjuda hem ngn eller så.

Kort vill jag göra men orkar aldrig, men hör och häpna, igår satte jag mig och påbörjade ett kort som blev färdigt idag. Ska åka och dumpa det i postlådan hos mottagaren då vi ändå ska på det hållet och hämta en hundbok jag köpt på fb-loppis, den ska vi hämta då vi ändå ska iväg på hundträning med våra träningssugna killar.

På tal om det, igår så tog jag grabbarna och gick upp på hundklubben, jag skulle ändå dit och stänga diskmaskinen. Vi blev där i en timme ungefär, tränade bakdelskontroll med hjälp av två barnpallar och sedan med konhinder. Lite vanlig lydnad och passivitetsträning då Valle har svårt att koppla av på klubben, han vill bara arbeta så han skäller konstant så fort han inte får jobba. Men jag fick honom att ligga tyst och stilla i två omgångar. Först 1 minut sedan körde vi 30 sekunder och det gick bra.

Idag tror jag det blir rallylydnad, kanske lite agility...

Nu till kortet. Hon fyllde år förra veckan men jag orkade inte ta tag i det trots att jag köpt en stämpel just för det ändamålet.
Jag har köpt en massa stämplar det senaste, men det får jag visa en annan gång, orkar inte gå upp och fota...
(null)
Nu gjorde jag det igen... glömde beskära fotot, SUCK!

Stämpeln är en Bildmålarna, inte för mig en typisk Bildmålarna, men tyckte den passade denna 8 —åriga tjej. Mönsterpapper från Maja Design. Swirlen och 8:an från Rox stamps adventskalender. Fjärilarna gjorda med en stans från Martha Stewart. Motivet färglagt med Distress Markers. 

Nä, nu blir det vila 15 min innan vi ska göra oss färdiga för att åka iväg och träna med grabbarna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0