Grattis!

Imorgon fyller min barndomskompis och min "måste träffa kompis" år (måste träffa betyder att när jag väl är "hem" och hälsar på så bara måste jag träffa henne).

Jag har gjort ett kort till henne och så här blev det:

Motivstämpeln är en macKenzie som jag stämplat på 200g akvarellpapper och färglagt med TB och använt en Spellbinders, mönsterpapperna är från Creative Club och det är pappersblomman också. Spjutbanderollen är från Stämpelboden, men det fattades en flagga när jag köpte den, så när jag ska skriva grattis så får jag maska in en flagga till. Nästa gång jag ska beställa från Vilda Stams (Stämpelboden lades ner och Vilda Stamps blev till) så ska jag kolla om dom har en "riktig" banderoll så jag slipper maska. Bokstavsstämplarna har jag köpt för länge, länge sedan på Tradera, men det var första gången jag använde dom!


Från och med i år så har jag bestämt att alla sidor ska dekoreras på något sätt och på detta kort så har jag skrivit ut en dikt på mösterpapper och "Spellat" ut den, ramen använde jag på motsatt sida och stämplade med en stämpel från Vilda Stams.


Och på baksidan tog jag en annan överbliven bit, stämplade en blomma från Penny Black med distressfärg och skrev längst ner att det är jag som gjort kortet.

Nu ska jag vinterklä mig och ut med man och hund i skogen om vi hittar någon jägarfri skog, igår kryllade det av jägare och då blir man lite skraj att vara ute i skogen...


Kommentarer
Postat av: Anna

Festligt kort,,,blir så bra när du gör insidan oxå,,man skulle kanske sj skulle lägga lite mer energi på det.

2011-02-22 @ 08:40:37
Postat av: En barndomskompis

"Kortet kom dagen före dagen" KRAM

2011-02-28 @ 15:45:17
Postat av: Åsa/asamia

Vilket fint kort du gjort, och vad roligt att se en stämpel som Katja ritat - hon är en vän till mig.

2011-02-28 @ 19:25:31
URL: http://asamia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0